با آغاز برداشت گوجه فرنگی بهبهان بازار به تعادل خواهد رسید

کارشناس کشاورزی گفت: بنابر آمار امسال بیش از ۵ میلیون تن گوجه فرنگی در کشور تولید شده است که با افزایش عرضه از ابتدای آذر بازار به تعادل می‌رسد.

به گزارش اقتصاد ایران، مصطفی دارایی نژاد گفت: طی روزهای اخیر قیمت گوجه فرنگی در خرده فروشی ها ناشی از یخ زدگی محصولات قزوین و زنجان و از بین رفتن برخی محصولات بدلیل بارندگی های اخیر به ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان رسیده بود.

آغاز برداشت گوجه‌فرنگی بهبهان از آذرماه

به گفته او، در حال حاضر اکثر گوجه‌فرنگی ها باران خورده است، اما پیش بینی می شود که از ابتدای آذر با برداشت گوجه‌فرنگی بهبهان به نرخ ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان سابق برسیم.

دارایی نژاد با بیان اینکه ۲۰ درصد تولید گوجه‌فرنگی ها سالم و مرغوب و ۸۰ درصد باران خورده است، افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه‌فرنگی مرغوب ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و گوجه فرنگی باران خورده ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

کارشناس کشاورزی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن بود که امسال بدلیل تولید بالا، گوجه‌فرنگی روی دست کشاورزان بماند، اما بدلیل یخ زدگی و از بین رفتن بخشی از محصول این امر محقق نشد.

او گفت: براساس آمار امسال تولید گوجه‌فرنگی بیش از ۵ میلیون تن در کشور است و با افزایش عرضه گوجه‌فرنگی از ابتدای آذر پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد.

دارایی نژاد از صادرات ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن گوجه‌فرنگی خبر داد و گفت: بخش اعظم گوجه‌فرنگی گلخانه به بازارهای هدف صادر می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا