تسلا برای تروریست ها خودرو می سازد+تصاویر

شاید هرگز فکر نمی‌کردیم که روزی دلمان برای پانل‌های خمیده، شکسته و بدون انحنای بدنه تسلا  یعنی سایبرتراک اولیه تنگ شود خودرویی به شدت زشت و غیر قابل باور.

مجید سلطانی/اقتصاد ایران

سلام به آخرالزمان

طرفداران این خودروی به شدت زشت آن را خودروی اخر زمانی می دانند و وظایف این کامیون را  صرفا این می دانند که با این خودرو باید به نبرد آخر زمان رفت جایی برای دور دور در خیابان های امریکا نیست.

“سری جدید سایبر تراک  نتیجه همکاری بین Archimedes Defense و Unplugged Performance است . سوله این خودروی آخرالزمانی در کالیفرنیا مستقر است. این شرکت دفاعی بیشتر در ساخت سیستم‌های پیشرانه هیبریدی الکتریکی با کیفیت هوافضا و ژنراتورهایی که برای کاربردهای دفاعی و دولتی طراحی شده‌اند، تخصص دارد.

بخش نظامی تسلا در کالیفرنیا قرار دارد، که بر روی کیت‌های ارتقاء و قطعات برای خودروهای تسلا تمرکز دارد، یعنی در حقیقت از جمله بسته‌های تاکتیکی برای برنامه های مخفیانه بخش امنیت ملی و دولت.

ظاهر را فراموش کنیم

“با نادیده گرفتن بدنه زرهی زشت می‌توانیم تمرکز را بر روی قلب این خودرو ببریم یک موتور قوی برای حرکت دادن این هیولا. این ژنراتور ۸۰۰ ولتی سبک و فشرده، قادر خواهد بود سایبرتراک را تا ۱۲۵ کیلووات سوپرشارژ کند و برای تولید برق از درایو مستقیم بدون گیربکس استفاده می‌کند. قرار است این ژنراتور با سوخت‌های Jet A، JP-8، دیزل و بیودیزل کار کند و انعطاف‌پذیری بیشتری برای افزایش مسافت در حالت آفلاین فراهم کند. یک کابل شارژ NACS و آداپتورهای غیر NACS همراه، به مالکان اجازه می‌دهد تا سایر خودروهای برقی را نیز شارژ کنند.

سازنده این هیولا به ما می‌گوید که جی-۱۲۵  قادر خواهد بود باتری سایبرتراک را به طور کامل شارژ کند و می‌گوید که مسافت پیموده شده با برد افزایش یافته بسته به اندازه باتری، خط سیر کامیون، بارگیری و غیره متفاوت خواهد بود.”

“اگر جی-۱۲۵ طبق برنامه کار کند، شارژ کامل باتری می‌تواند برد تخمینی سایبرتراک را که بین ۲۵۰ تا ۳۴۰ مایل (۴۰۲ تا ۵۴۷ کیلومتر) است، تا ۶۸۰ مایل (۱۰۹۴ کیلومتر) افزایش دهد که بسیار بیشتر از ۴۷۰ مایل (۷۵۷ کیلومتر) بردی است که تسلا برای گزینه باتری افزایش‌دهنده برد سایبرتراک تبلیغ می‌کند. در این صورت، رانندگان می‌توانند به دل طبیعت بروند بدون اینکه نگران تمام شدن باتری برای بازگشت باشند.

کمی قابل تحمل تر

از طرف دیگر، برای کسانی که هنوز چشمانشان به دیدن پدیده زشت‌ صنعتی که به عنوان کامیون دیده می‌شودعادت نکرده است، استینگ یا همان سایبرتراک را می‌توان با ژنراتور آرشمیدس و یک بدنه ساده‌تر و کم‌تر اغراق‌آمیز سفارش داد. این مدل پایه استینگ باجا نام دارد و دارای فرم ساده‌تر است.

“کیت باجا که برای  سفرهای داخلی طراحی شده، خیلی فرقی با خودروی آخرالزمانی ندارد و بیشتر بدنه سایبرتراک را دست‌نخورده باقی می‌گذارد، به جز کاپوت و گلگیرهای فیبر کربنی.

این کیت بیشتر بر روی قابلیت‌های آفرود تمرکز دارد و شامل حفاظت از زیر بدنه، تعلیق ارتقاء یافته با کیت بالابری، نورپردازی کمکی LED، سپرهای فولادی سنگین و محافظ‌های سنگی، پانل‌های MOLLE و چند ارتقای ساده دیگر است. نوار نور LED که در کاپوت جاسازی شده  اغراق آمیز و بی معنی است، اما این ظاهر بسیار بهتر از مدل ساده و کلاسیک به نظر می رسد. مدل باجا همچنین شامل اتصال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ارتباطات در سراسر جهان است.

خودرویی با هدف نظامی

اما مدل نظامی و میان رده” خیلی سریع جدی و خشن  می‌شود. این مدل در حقیقت یک پناهگاه شخصی است که در پشت صفحه‌های فولادی خارجی پیچ‌شونده و جداشونده قرار دارد و قادر است از گلوله‌های تفنگ تهاجمی ۷.۶۲ میلی‌متری از “زاویه‌های کلیدی” و نقاط مهم و آسیب پذیر محافظت کند که ایده‌آل برای اربابان جنگ، جنایتکاران بین‌المللی و آشوبگران جدی است. این بسته را می‌توان با یا بدون درایو جی-۱۲۵ آرشمیدس سفارش داد که به نظر شما بستگی دارد

در حقیقت تسلا برای آدمکش ها و تروریست ها خودرو خواهد ساخت و دلالان آن ژنرال های امریکایی خواهند بود به این شکل که نه دولتی دخالت دارد و نه سازمان و نهادی می تواند این شرکت را محکوم کند.

“اگر ترجیح می‌دهید که درگیر جنگ و ناامنی‌های اطراف خود شوید و و در منطقه ای پر از تروریست زندگی می کنید نباید تنها از پشت بدنه‌های ضد گلوله مناظر خضونت آمیز و وحشتناک ر ا تماشا نکنید، پیشنهاد شرکت سازنده این است که خودروی خود را  به مدل پرچمدار Sting APC ارتقا دهید. این مدل به شما اطمینان می‌دهد که حتی سفرهای روزمره راننده نیز با حفاظت در سطح IED/یا همان خودروهای قدرتمند معدن همراه است. صفحه‌های فولادی و سرامیکی ارتقاء یافته، که به راحتی قابل نصب و جدا کردن هستند، آماده‌اند تا از سرنشینان در برابر تیراندازی‌های تفنگ سنگین ۱۴.۵ میلی‌متری محافظت کنند.

این شرکت برنامه دارد تا آن را تا اواخر سال ۲۰۲۵ خودروهای بیشتری را آماده کند، در حالی که کامیون‌های زرهی این شرکت بدون ژنراتور، زودتر عرضه خواهند شد و این یعنی تهدید بزرگ برای کارخانه های کامیون سازی جهان.

بدون  قیمت بودن مسئله را پیچیده می کند

در حالی که رزروهای ۵۰۰ دلاری  زیادی در دسترس است، اطلاعاتی درباره تعداد نهایی هزینه‌ای که خریداران باید پرداخت کنند، وجود ندارد و شرکت در حال حاضر اطلاعات قیمتی را به صورت عمومی منتشر نکرده و اشاره می‌کند که ساخت‌ها به طور ویژه سفارشی خواهند بود و قیمت‌ها به تبع آن متفاوت خواهد بود اما قیمت احتملای و فرضی چیزی بین ۴۰ هزار دلار امریکا تخمین زده شده است.

 

منبع:https://www.archimedesdefense.com

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا