رازهایی در مورد بنلی ۲۵۰

بنلی در ایران با موتورهای استریت و نیمه سنگین 300 نامدار شد و این حضور زمانی به اوج خود رسید که شرکت نیکران موتور محصولات متنوعی را با خدمات قابل قبول ارائه کرد.

اقتصاد ایران/مجید سلطانی

امروز در مورد  ۲۵۰ تک سیلندر و نیوفیس صحبت خواهیم کرد موتوری که به اذعان بسیاری از کارشناسان پرشتاب ترین تک سیلندر موجود در ایران است. اما رنگ و بوی صحبت ما امروز کمی تخصصی تر است. شاید برای خریدرانی که قصد دارند این محصول را بخرند نکات مبهم و ناگفته آن بسیار حائز اهمیت باشد.

سیستم برق همچنان با مشکل مواجه است

سیستم برقی در موتورسیکلت بنلی ۲۵۰ نیوفیس به ظاهر حل شده می رسید مشکلی که دراتاق قدیم آن صدای همه را درآورده بود.اما این مشکل نه تنها حل نشده است بلکه ایراداتی متنوع را نیز در به خود اضافه کرده است. جعبه فیوز این موتور که زیر زین قرار دارد به مرور به علت جریان متناوب و همیشگی چراغ های همیشه روشن زیر فشار است و حتی با قطع کردن چراغ ها و گذاشتن کلید این مشکل حل نمی شود و ایراد برقی و آب شدن فیوز و سیم ها  همیشه وجود دارد پس حتما تعدادی فیوز و چسب و همراه داشته باشید.

لامپ جلو مانند کلید ها کیفیت مناسبی ندارند و شما با توجه به روشن بودن مداوم چراغ ها نیاز مبرم دارید که لامپ های قدیمی را عوض کنید یا هایلایت های موجود در بازار را جایگزین آن کنید که این مورد هم با ریسیک بی کیفیت اجناس چینی دست و پنجه نرم می کند.

روغن ها گران و ناموجود در بازار

 بنلی هم مانند بسیاری از کارخانجات موتورسازی روغن محصول پتروشیمی کشور خود را به مشتریان پیشنهاد می دهد که اینبار در پای یک شرکت قدیمی نفتی ایتالیایی به وسط میاد ENI  اما شما انتخاب های دیگری نیز دارید که باید ۱۰.۵۰ بودن آن را ملاک قرار دهید و فرمول ایرانیزه کردن را به کلی فراموش کنید. بسیاری از کابران ایرانی برای فرار از دست این قرمولاسیون روغن های بی کیفیت و متنوع را جایگزین می کنند که اینکار به بنلی ها نمی ساز و در همان اول کار موتورسوار را دچار مشکلات پرخرج می کند. در بنلی های ۱۵۰ طرح قدیم روغن های ۱۰.۴۰ توصیه می شد که هم به سختی در بازار موجود بود و هم قیمت بالایی داشتکه برای ۱۵۰ سواران خیلی مطلوب نبود. این داستان برای ۲۵۰ سواران به مراتب پرهزینه تر و سخت است به این دلیل که شما باید روغنی با استانداردهای شرکت سازنده پیدا کنید که انتخاب یا خود ENI است یا پروتکشن آلمانی .

به طور میانگین شما باید در هر ۱۰۰۰ کیلومتر روغن انجین را عوض کنید که برای فردی که در تهران زندگی می کند و مسافت های طولانی را تردد می کند تقریبا این تعویض روغن ماهی یکبار می شود که هزینه آن حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومن با فیلتر و اجرت خواهد شد.

نکته مه اینجاست که هرگز حتی فکر ماجراجویی به سرتان نزند و بخواهید کیمیاگری کنید انجین های بنلی بسیار حساس هستند و به این دلیل که حرارت بالایی را تولید می کنند با شوخی های ایرانی ها میانه خوبی ندارند. و یکبار امتحان شما را به کلی پشیمان خواهد کرد.

لاستیک ها را حتما عوض کنید

این مشکل به بنلی ها ربطی ندارد اما در ۲۵۰ تک سیلندر حتما سعی کنید اشتباه شرکت تولید کننده را جبران کنید. تایرهای ایران یاسا در بهترین حالت ۷ ماه کار می کنند که اما اگر کیفیت و کارایی آن را کنار بگذاریم بدترین کم فروشی در اینجاست که شرکت برای سود بیشتر تایر عقب را ۱۲۰ انداخته است در حالی استاندارد اروپایی و صادراتی بنلی ۱۳۰ است. شما می توانید در صورت پیدا کردن تایرهای فاق کوتاه ۵۰ تا ۱۴۰ را نیز می توانید امتحان کنید.

جک بغل شما را همیشه نگران می کند

 معمولا در موتورسیکلت های ۲۵۰ به بالا جک وسط برداشته می شود که این مورد در بنلی ۲۵۰ تک سیلند هم رعایت شده اما ترس ماجرا در اینجاست که مواد استفاده شده در فلز ساخته شده جک مطلوب نیست و شما باید همیشه نگران شکستن و آسیب دیدن بدنه موتور خود باشید. این اتفاق به مراتب در ۱۵۰ های نیوفیس افتاده است که ای کاش نیکران موتور فکری برای حل این مشکل می کرد

جمع بندی مطلب را باید اینگونه داشته باشیم که بنلی ۲۵۰ تک با ظاهری جدید شما را از سرعت و شتاب بی نیاز می کند و ایمنی قابل قبولی هم در قسمت ترمز دارد اما مانند بسیاری از موتورهای شما معایبی را هم دارید که  بیشتر باید به قسمت مونتاژ درایران نسبت داد. بسیاری از این نواقص باید در خط تولید کشورمان در قسمت کنترل کیفیت برطرف شود. در مجموع تک زیبای بنلی برای شما یک لذت موتورسواری را به ارمغان خواهد آورد اما تنها یک نکته را همیشه در گوش شما زمزمه می کند اگر اهل خرج کردن برای موتور نیستید قید مرا بزن.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا