افزایش سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال سهم ۲۵ درصدی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی لحاظ شده که فرصت ارزشمندی است.

به گزارش اقتصاد ایران، محمود کریمی‌بیرانوند، معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم تنها دولتی است که نرخ بیکاری در آن به عدد تک رقمی ۸.۱ رسیده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال از ۲۳.۶ درصد در پایان ۱۴۰۰ به ۲۱.۲ درصد در پایان ۱۴۰۲ رسیده است، افزود: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان که یکی از متغیرهای نشان دهنده کیفیت مشاغل ایجادی در بازار است نیز در ۳ سال دولت سیزدهم کاهشی بوده و به پایین‌ترین حد یعنی ۱۱.۸ رصد رسیده که فاصله آن با میانگین نرخ بیکاری ۳.۷ درصد است.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: نکته اول تقسیم کار در حوزه اشتغال به شکل ملی، استانی، شهری، روستایی و به جزئی‌ترین شکل اتفاق افتاد و در ادامه به صورت برخط میزان اشتغال ایجاد شده را بررسی کردیم.

معاون وزیر کار گفت: در طول ۲.۵ سال ۷ جلسه شورای عالی کار به ریاست شهید رئیسی برگزار شد که این نشان از اهمیت این موضوع دارد و باعث می‌شد در هر جلسه شورای عالی اشتغال گزارش روند کار را دریافت کرده و دستورات لازم را صادر می‌کردند.

سهم ۲۵ درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

وی گفت: امسال سهم ۲۵ درصدی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی لحاظ شده که فرصت ارزشمندی است. در حوزه متغیرهای کلان میانگین رشد اقتصادی در طول سه سال تقریباً ۵ درصد بود که یکی از عوامل اقتصادی برای بهبود شرایط کار بود.

کریمی بیراوند تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار و احیای ۸ هزار واحد راکد و نیمه فعال را از دیگر اقدامات وزارت کار برای کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و گفت: به روایت مراکز بین‌المللی دولت شهید رئیسی کمترین نرخ بیکاری را در میان دولت‌های قبل از خود داشته است.

وی اظهار کرد: خالص اشتغال ایجادی که مرکز آمار برای سال ۱۴۰۲ اعلام کرد بیش از ۷۷۵ هزار نفر بود که کم‌نظیر بود.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا