رونمایی از پهپاد رادارگریز با عملکرد خودکار برای جنگنده رافائل + جزئیات

اریک تراپیر، مدیر عامل شرکت داسو، در بیانیه ای گفت: این پهپاد جنگی رادارگریز به برتری فنی و عملیاتی نیروی هوایی فرانسه تا سال ۲۰۳۳ کمک خواهد کرد.

به گزارش اقتصادایران، به نقل از defence news فرانسه توسعه یک پهپاد رادارگریز با عملکرد خودکار را آغاز کرده که به عنوان وینگمن (هم پر) برای جنگنده رافائل این کشور عمل می کند.

وزارت نیروهای مسلح فرانسه در پستی در X، گفت: پهپاد wingman (هم پر) رادارگریز مستقیماً از کابین خلبان رافائل استفاده می کند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هواپیمای جنگی بدون سرنشین بر اساس کار هوانوردی داسو بر روی نمایشگر بدون سرنشین nEUROn خواهد بود.

اریک تراپیر، مدیر عامل شرکت داسو، در بیانیه ای گفت: این پهپاد جنگی رادارگریز به برتری فنی و عملیاتی نیروی هوایی فرانسه تا سال ۲۰۳۳ کمک خواهد کرد.

به گفته شرکت Dassault Aviation، پهپاد wingman از فناوری‌های رادارگریز، کنترل خودکار با عملکرد انسان و ظرفیت بار داخلی استفاده می‌کند و برای تکامل با تهدیدات آینده طراحی شده است.

سازنده هواپیمای فرانسوی، برنامه nEUROn را در سال ۲۰۰۳ آغاز کرد و این پهپاد اولین پرواز خود را در دسامبر ۲۰۱۲ انجام داد.

وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که رافائل استاندارد آینده F5 را دارا است که موشک هسته‌ای ASN4G را حمل می‌کند، و این «تحول بزرگی» برای بازدارندگی هسته‌ای هوابرد فرانسه خواهد بود. به گفته سباستین لکورنو، وزیر نیروهای مسلح، تولیدکنندگان اولین سفارشات را برای برنامه ارتقاء چند هفته پیش دریافت کردند.

لکورنو گفت که رافائل مدرن “آماده مقابله با تهدیدات دهه های ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ خواهد بود.” برای نیروهای هوایی استراتژیک و هوانوردی متعارف، این تغییری به اندازه گذار از میراژ ۲۰۰۰ به رافائل است.

نیروی هوا فضای فرانسه اولین جنگنده های رافائل ارتقا یافته به استاندارد F4 را در مارس سال گذشته دریافت کرد. این استاندارد بر روی اتصال متمرکز است و شامل موشک هوا به هوای میان برد Mica است.

دریاسالار Hervé de Bonnaventure مشاور هیئت مدیره کمپانی MBDA در یک جلسه استماع پارلمان در سال گذشته گفت: شرکت MBDA روی موشک هسته ای ASN4G کار می کند تا جایگزین موشک هوا پرتاب مافوق صوت ASMP شود که اکنون توسط رافائل حمل می شود و این موشک جدید قرار است در حدود سال ۲۰۳۵ عملیاتی شود. به گفته دریاسالار، موشک جدید دارای چندین کلاهک و عملکرد «در حوزه مافوق صوت» خواهد بود.

دریاسالار در جلسه استماع پارلمان سال گذشته گفت MBDA و Onera از سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ در حال مطالعه بر روی موشک های مافوق صوت بوده اند.

لکورنو روز سه‌شنبه گفت که فرانسه همچنان انتظار دارد جت‌های Mirage 2000 را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ به اوکراین تحویل دهد؛ جت‌ها در حال حاضر به قابلیت‌های جدید و اقدامات متقابل جنگ الکترونیک مجهز هستند و افزود که آموزش خلبانان و مکانیک‌های اوکراینی ادامه دارد.

گفتنی است فرانسه به تدریج ناوگان Mirage 2000 خود را با رافائل جایگزین کرده است که اولین بار در سال ۱۹۸۶ پرواز کرد.

منبع: پارسینه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا