زلزله مناظره انتخاباتی ترامپ و هریس در بازار طلا و ارز

طلا و سکه در روزهای گذشته روند با ثباتی را پشت سر گذاشتند. اما شب گذشته طلای جهانی تحت تاثیر مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دوباره به کانال بالاتر بازگشت.

به گزارش اقتصاد ایران، بازار طلا و سکه در روزهای اخیر شاهد آرامش نسبی و ثبات قیمت‌ها بود. در این روزها شوک قیمتی جدیدی به بازار وارد نشد و امروز هم بازار با همین آرامش کار خود را آغاز کرده است. بر این اساس، سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده و در همان نرخ سه میلیون و ۶۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان ثابت مانده است. طلای ۲۴ عیار هم تنها ۴۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و در نرخ چهار میلیون و ۸۸۴ هزار تومان به بازار عرضه شد.

سکه هم نوسانات طبیعی قیمتی در بازار را تجربه کرد و بر اساس میزان عرضه و تقاضا به صورت محدود افزایش قیمت داشت. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت، سکه طرح جدید امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و نرخ ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند.

طلای جهانی در روزهای گذشته ریزش نسبی را تجربه کرده بود، اما امروز تحت تاثیر مناظره شب گذشته ترامپ و هریس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر روند داد و دوباره به منطقه ۲۵۰۰ دلاری بازگشت. اکنون طلای جهانی با رشد ۲۹ دلاری نسبت به روز گذشته در سطح ۲۵۲۶ دلاری به ازای هر انس رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

بازار داخلی در روزهای گذشته آرامش نسبی را پشت سر گذاشت. چراکه دو مولفه اصلی تاثیرگذار بر این بازار،‌ یعنی قیمت دلار و طلای جهانی طی هفته اخیر نوسان چندانی را تجربه نکردند و حتی طلای جهانی به کانال پایین‌تر نیز سقوط کرده بود.

تاثیر مناظره انتخاباتی آمریکا بر بازار طلا

در این شرایط کارشناسان بازارهای مالی و فعالان بازار طلا و سکه پیش‌بینی می‌کردند که بازار در هفته‌های آینده هم همان روند پیشین را دنبال کند،‌ البته این ثبات نسبی مشروط به ثبات در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصاد جهان بود. اما اکنون با توجه به اوج گرفتن مجدد انس جهانی و همچنین تغییر پیش‌بینی‌های نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع کامیلا هریس،‌ امکان تغییر روند در بازار جهانی طلا و به تبع آن،‌ بازار داخلی ایران وجود دارد.

فروش ۱۹۵ کیلو شمش طلا در حراج ۲۰ شهریور

روز گذشته چهل و نهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران برگزار شد. براساس اعلام این مرکز، در روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹۵ کیلوگرم شمش طلا در این نوبت از حراح به فروش رسید و حجم تجمیعی معاملات در این مرکز عدد ۹.۵ تن را به ثبت رساند.

مرکز مبادله اعلام کرد که در چهل‌ونهمین جلسه حراج شمش طلا از مجموع ۱۹۷ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه‌شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۵ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

منبع: اکوایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا