شاهکار اتریشی در بازار جهان/بازگشت موتور سیکلت محبوب

یکی از باشکوه ترین و وحشتناک ترین موتورسیکلت که در سال 2024 با آن مواجه خواهیم شد KTM 1390 Super Duke جدید دارای موتور بزرگتر، مخزن بزرگتر، سیستم تعلیق نیمه فعال و طراحی جدید چراغ های جلوی مخوف است.

 

اقتصاد ایران/مجید سلطانی

اگر فکر می‌کردید BMW S1000R با چشم‌های درهم ریخته یا یاماها MT-10 دارای چهره‌های عجیب و غریب هستند، چراغ جلوی جدید Super Duper Duke هر دو را کاملاً معمولی نشان می‌دهد. چراغ جلوی قدیمی Super Duke 1290 را تصور کنید – حالا وسط آن را بیرون بیاورید، کناره‌ها را رها کنید، و چند محفظه پروژکتور  را در آنجا بچسبانید که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته‌اند تا مطمئن شوید چنین موجود مخوفی را هیچ کجا ندیدید.همه چیز از سمت چپ کاملاً عادی اما از جلو وحشتناک و به نظر می‌رسد – چیزی شبیه یک بیگانه درنده مکانیکی است.

موتوری ارتقا یافته

۱۲۹۰ قدیم اکنون تبدیل به ۱۳۹۰ شده است حجم موتور را متر مکعب را بشمارید، ۱۳۹۰ جدید در واقع یک ۱۳۵۰ است. موتور جدید ۴۹ سی سی خود را با کمی فشار به دست می آورد. KTM می‌گوید که قدرت و گشتاور بیشتری را در کل محدوده دور اضافه می‌کند، اما همچنین این امکان را فراهم می‌کند که برنامه سوخت متفاوت‌تری برای مطابقت با آخرین مقررات آلایندگی EURO 5+ وجود داشته باشد.

اوج قدرت از ۱۷۷ اسب بخار به ۱۹۰ می رسد و حداکثر گشتاور ادعا شده ۱۰۷ پوند فوت (۱۴۵ نیوتن متر) فوق العاده است که از ۱۰۶ پوند فوت (۱۴۴ نیوتن متر) بیشتر است.

ظرفیت بیشتر مسیر طولانی تر

باید پذیرفت که این موتور یکی از وحشی‌ترین موتورهایی است که تا به حال سوار خواهید شد.شرکت اتریشی ظرفیت مخزن سوخت را به ۱۷.۵ لیتر (۳.۸۵ لیتر) رسانده  و برد سوخت تا حدود ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) است.

سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم WP Apex خود KTM در موتور تعبیه شده است  در مدل به روز تر و بیزینسی EVO، می‌توانید انتظار آخرین نسل فناوری نیمه فعال WP را داشته باشید که با دریچه‌های مغناطیسی کنترل‌شده.

به طور خلاصه  Super Duke R 1390 با تمام وسایل الکترونیکی مناسب برای کنترل، رام کردن و خنثی کردن  خطرها و بهبود عملکرد خود ایمن در نظر گرفته شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا