مردان بیشتر در معرض خطر آرتروز مفصل ران هستند

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: آرتروز مفصل ران معمولا در سنین بالای ۵۰ سال رخ می دهد و حدود ۳۰ درصد افراد به آن دچار می شوند.

به گزارش اقتصاد ایران، پرهام پارسانژاد، دببر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: اگر هنگام سوار شدن و پیاده شدن از اتومبیل در مفصل ران خود درد احساس می کنید، این مفصل مستعد یک آسیب جدی بوده و احتمال بروز آرتروز مفصل ران در آن بیشتر است. آرتروز مهمترین علت بروز محدودیت در این مفصل است که معمولا در سنین بالای ۵۰ سال رخ می دهد و حدود ۳۰ درصد افراد به آن دچار می شوند که اکثریت با مردان است.

دلایل بروز بیماری در افراد

وی بیان کرد: محدودیت در کشیدن زانو به داخل شکم در حالت خوابیده، خشکی در لگن صبح ها هنگام برخاستن از تخت خواب، احساس درد در لگن و ران و چاقی، علائمی برای بروز آرتروز مفصل ران هستند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: هنگامی که آرتروز در مفصل ران پیشرفت می کند، حرکات به مرور محدود شده و عضلات اطراف آن ضعیف می شوند. بسیاری از افرادی که در لگن خود درد و محدودیت دارند، در کلیشه رادیوگرافی آن ها علامت مهمی دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از افرادی که اصلا درد و محدودیت حرکتی ندارند، کلیشه رادیوگرافی حکایت از تخریب وسیع مفصلی دارد.

پارسانژاد ادامه داد: مطالعات نشان داده که حتی کم شدن ۵ درصد از وزن بدن می تواند درد و ناتوانی را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد. بنابراین رژیم غذایی و تحرک متناسب با آرتروز هیپ می تواند یکی از راه های موثر در بهبود وضعیت بیمار باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا