واکنش بازار طلا و سکه بعد از حمله اسرائیل +نرخ جدید

بعد از حمله ضعیف اسرائیل به ایران بازارهای ایران دچار شوک قیمتی شد به طوری که ارزش سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت.

به گزارش اقتصادایران، بررسی روند بازار سکه و طلا کشور از آغاز معاملات رسمی بازار در اولین روز از هفته جاری و پس از حمله ناموفق رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد که سکه و طلا از مسیر صعودی که چند هفته اخیر پیش گرفته بود، دور زده و روند ریزشی خوبی را آغاز کرده است؛ به‌گونه‌ای که اولین نرخ رسمی معاملاتی امروز (ساعت ۱۱ صبح) نشان می‌دهد که نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته در روز پنجشنبه، سکه بیش از دو میلیون تومان و هر گرم طلا بیش از ۲۱۰ هزار تومان،  ارزان شده است.

این درحالیست که به دلیلی تعطیلی بازارهای جهانی در روز جاری، قیمت اونس جهانی طلا ثبات مانده و تغییری نسبت به آخرین نرخ روز گذشته نداشته است.

طی هفته گذشته، بهای سکه و طلای داخلی، هم‌پا و تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا، نوسانات افزایش نرخ ارز و اندکی افزایش تقاضای شکل گرفته در بازار، صعود قابل توجهی را ثبت کرد؛ به‌گونه‌ای که برای قیمت جدید طلای جهانی، ارز، طلای داخلی، سکه و حتی حباب سکه  از تعبیر “رکودشکنی‌ها” یاد شد.

اما همزمان با بازگشایی بازار در روز جاری و آغاز اولین معاملات هفته، بررسی بازار نشان می‌دهد که بازار روندی نزولی خوبی در پیش گرفته است.

علاوه بر یک میلیون عرضه سکه‌ای که امروز توسط بانک مرکزی انجام می‌شود، ناکامی رژیم ناموفق رژیم صهیونیستی سبب این کاهش در بازارهای داخلی شده است.

سکه ۲.۱ میلیون تومان و طلا ۲۱۴ هزار تومان ارزان شد

بررسی بازار صبح امروز (شنبه ۵ آبان ماه) و مقایسه آن با آخرین معاملات هفته گذشته (پنجشنبه سوم آبان ماه) نشان می‌دهد که سکه تمام طرح جدید با دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش از ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه تمام طرح قدیم نیز با ۱.۱ میلیون تومان کاهش از ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در اولین معاملات صبح امروز، تعین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به هشت میلیون و ۴۰۰ افت بها پیدا کرد.

آخرین وضعیت قیمت طلا در بازار نیز بدین صورت است که هر مثقال طلای آب شده که بیشترین تاثیر را با توجه به افزایش قیمت جهانی و افزایش نرخ ارز تجربه کرده بود، امروز با ۹۲۶ هزار تومان کاهش برای هر مثقال طلا به ۱۸ میلیون و ۹۲۹ هزار تومان روز رسیده است. هر گرم طلای ١٨ عیار هم با حدود ۲۱۴ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به آخرین معاملات طلا در بازار هفته گذشته، چهار میلیون و ۳۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است که بهای اونس جهانی طلا همچنان، ثبات ۲۷۳۸ دلار است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا