وضعیت بازار سرمایه در نخستین روز پاییز

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز اول مهرماه حجم معاملات در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۷۴۶ میلیارد تومان بود.

به گزارش اقتصاد ایران، علیرضا روستا کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز اول مهرماه شاخص کل بورس با افزایش ۰.۰۹ درصد و ۱۸۹۳ مثبت به عدد ۲.۰۹۸.۸۹۸ رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۰.۳۱ درصد و ۲۱۶۱ واحد افزایش به ۶۸۹.۷۶۶ رسید.

او افزود: حجم معاملات در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۷۴۶ میلیارد تومان بود. سرانه خرید ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. امروز خروج ۲۶۵ میلیارد تومان از سهام و حق تقدم و صندوق سهامی را شاهد بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: ۵۸ درصد بازار مثبت یعنی ۴۵۹ نماد و ۴۲ درصد بازار منفی یعنی ۳۳۶ نماد به پایان معاملات رسیدند. بیشترین ورود پول به صنعت کانه‌های فلزی با ۵۵ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول با ۶۸ میلیارد تومان از صنعت حمل و نقل و انبارداری بود.

روستا اظهار کرد: بازار با توجه به ریسک های برون مرزی و منطقه ای از یک طرف و از طرف دیگر حمایت های تیم اقتصادی دولت عرضه و تقاضا در ساعات مختلف از یکدیگر پیشی گرفتند اما در نهایت تقاضا برای عرضه ها بخوبی وجود داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا