پیش بینی بورس امروز ۲ تیر ۱۴۰۳

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران پس از ۴ روز متوالی رشد کرد.

به گزارش اقتصاد ایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۲ تیر- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۷ هزار و ۹۶۶ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن ۵۹۶ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس ۸۴ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۵۳۰ واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیر)، شرکت پمپ سازی ایران (تپمپی) و شرکت سیمان آبیک (سآبیک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سیمان ساوه (ساوه)، شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های دامین (شرکت داروسازی امین)، کگاز (شرکت شیشه و گاز) و کسعدی (شرکت کاشی سعدی) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت)، شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا) و شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان (والماس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۱۴۲ نماد صف خرید داشتند و ۱۵۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۶۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۱۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۲ درصدی به ۵۰۱ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

پس از ریزش شاخص در ۴ روز متوال، شاخص کل و دیگر شاخص‌های بازار سهام روز چهارشنبه رشد کردند. رشد بازار در روز پایانی هفته در حالی است که محدودیت ۲ درصدی دامنه نوسان قیمت سهام پابرجا بود.

چهارشنبه شاخص با پیشرانی نماد‌های فولاد، فملی، شستا، شپنا و شبندر بیش از ۷ هزار واحد بالا آمد.

همچنین روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان رسید تا معاملات کمی رونق نشان بدهد.

اما روز چهارشنبه برای دوازدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم که رقم آن ۱۷۹ میلیارد تومان بود. نماد ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از ثفارس، نماد‌های شاراک، ثپردیس، خودرو و فخوز در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های فولاد، کالا، وبانک، شپنا و تپمپی بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

در چنین شرایطی سازمان بورس اعلام کرده که محدودیت دامنه نوسان قیمت سهام تا روز انتخابات ریاست جمهوری پابرجاست؛ بنابراین به نظر می‌رسد تعلیق معاملات و صف‌های طویل بازار امروز نیز تداوم یابد. با این حال روز چهارشنبه تقاضا بهبود یافت و خروج پول کمتر از روز‌های پیشین بود. اما باید برای تشخیص روند بازار در میان مدت باید در انتظار رونمایی از رییس جمهور نهم بمانیم.

 

منبع: اکوایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا