پیش بینی بورس در هفته آینده + نمودار

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 15 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج 142 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 1.92 درصد افزایش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 1.45 درصد بالا‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

به گزارش اقتصاد ایران، بورس تهران در روز ابتدای این هفته با محدودیت دو درصدی دامنه نوسان، شاهد ورود ۱۰۰ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و افزایش ۴۸۶ میلیارد تومانی مالکیت حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز ۲ همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در سطح ۲ هزار و ۳۹ میلیارد تومانی قرار گرفت. ارزش معاملات خرد در روز دوشنبه تراز ۲ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومانی را تجربه کرد. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با ۱۵ درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح ۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومانی بالا آمد. در هفته سوم مرداد ۲ هزار و ۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد و در چهارمین هفته مردادماه شاهد خروج ۹۱۲ میلیارد تومانی پول حقیقی از بورس تهران بودیم. در هفته قبل پس از ۱۶ هفته، شاهد ورود پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بودیم و این هفته بار دیگر خالص جریان پول حقیقی منفی شد. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل ۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۷ واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح ۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۲۷۲ واحدی افزایش داشت و بازدهی مثبت ۱.۹۲ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به ۱.۴۵ درصد افزایش داشت و در تراز ۶۴۸ هزار و ۲۷۷ واحدی ایستاد.

بورس تهران در این هفته نیز با محدودیت قیمتی دامنه نوسان مواجه بود که روند صعودی شاخص‌های سهامی را درگیر رکود می‌کرد و از سرعت رشد شاخص‌های سهامی می‌کاهید. این تصمیم سازمان بورس و تمدید آن تا اطلاع ثانوی، با وجود تخلیه فشار‌های هیجانی ناشی از افزایش ریسک سیاسی اوراق سهام، برای سهامداران و نوسان‌گیران سوال‌های متعددی را به وجود آورده است.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز دومین هفته شهریور‌ماه

بورس تهران هفته دوم شهریور ماه را با سطح حمایتی ۲ میلیون واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی ۶۵۰ هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بورس تهران با اتمام ثبت نام محصولات ایران‌خودرو و آزادسازی مبالغ بلوکه شده در حساب‌های کالتی، چشم‌انتظار ورود جریان پول حقیقی به موقعیت‌های سهامی بوده است اما در دو روز معاملاتی اخیر شاهد حرکت احتمالی این مبالغ به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری ردآمد ثابت بودیم.

با این اوصاف احتمال افزایش اندک ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو با رشد تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد. بورس تهران در صورت عدم تشدید تنش‌های خاورمیانه می‌تواند بازدهی مناسبی را در هفته آتی تجربه کند و عقب ماندگی اخیر خود را تا حد اندکی جبران کند. در این هفته احتمال رشد تراز بیشتر شاخص هم‌وزن با توجه به عقب‌ماندگی اخیر این شاخص وجود دارد و احتمال تداوم ورود پول حقیقی به بازار سهام وجود دارد. با این وجود احتمال شکل‌گیری روندی اصلاحی در معاملات سهامی شاخص‌سازان وجود دارد اما با تداوم محدودیت قیمتی در بازار سهام توقع تغییرات قابل توجهی در معاملات سهامی نداریم.

منبع: اقتصاد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا