نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری

دوشنبه شب؛ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی در ساختمان شیشه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش اقتصاد ایران، اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دقایقی پیش، دوشنبه شب؛ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ با اجرای مهدی خسروی گوینده خبر آغاز شد و طبق اطلاع‌رسانی که از قبل انجام شده چهار ساعت به طول خواهد انجامید.

مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و مصطفی پور محمدی ۶ کاندیدای تایید صلاحیت شده هستند که در این مناظره شرکت کرده‌اند.

حاشیه‌های پیش از شروع اولین مناظره

مصطفی پورمحمدی اولین کاندیدایی بود که وارد صداوسیما شد.
محمدباقر قالیباف همراه نوه‌اش در مراسم استقبال شرکت کرد.
سعید جلیلی با تیبای مشهورش وارد صداوسیما شد.
علیرضا زاکانی به عنوان آخرین کاندیدا، با تاکسی برقی که اخیرا رونمایی شد، به صداوسیما آمد.

پیمان جبلی رییس صداوسیما پس از حضور همه نامزدها وارد سالن انتظار شد.

قرعه کشی صندلی مناظره اول

صندلی شماره ۱ برای قاضی زاده هاشمی
صندلی شماره ۲ برای قالیباف
صندلی شماره ۳ برای پزشکیان
صندلی شماره ۴ برای جلیلی
صندلی شماره ۵ برای زاکانی
صندلی شماره ۶ برای پورمحمدی

اقامه نماز توسط نامزدهای ریاست جمهوری در ساختمان صداوسیما انجام شد.

هر نامزد ریاست جمهوری، در برنامه مناظره‌های انتخاباتی، فرصت ۱۰۵۰ دقیقه‌ای برای تبلیغات خواهد داشت.

در جدول زیر زمان چهار مناظره دیگر را که قرار است در تاریخ‌های دوشنبه ۲۸ خرداد، پنج‌شنبه ۳۱ خرداد، جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر برگزار شود، مرور کنید.

قاضی‌زاده هاشمی: مردم از وعده‌ها خسته شده‌اند

امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در فرصت ۴ دقیقه ای اولین مناظره با پنج کاندیدای دیگر این انتخابات، در پاسخ به سوالی درباره برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: وظیفه خود دانستم تا پرچمی که شهید رئیسی به دست گرفته بود و حکمرانی جدیدی را بوجود آورده بود، ادامه دهم.

وی ادامه داد: بنده که جوان ترین فرد این جمع هستم بیست سال سابقه اجرایی در کشور دارم و بقیه افراد نیز دارای سوابق هستند. توجه کنیم که طوری صحبت نکنیم گویا دنیا امروز شروع شده است.

وی با بیان اینکه مردم از وعده ها خسته شده‌اند، اظهار کرد: بنابراین هر وعده ای که می دهیم باید بگوییم که چگونه آن را انجام می دهیم در غیر این صورت مردم ناامید می‌شوند و با صندوق‌ قهر می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: برای رشد اقتصادی هشت درصد، ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار نیازمند کسب سرمایه هستیم. متاسفانه در سرمایه گذاری داخلی اکثر سرمایه‌ها خرج هزینه های دولت می‌شودف از سوی دیگر بخش خصوصی به دولت اعتماد ندارد و باید مسائل سیاسی را از اقتصاد خارج کنیم.

قالیباف: مردم در انتخابات برای آینده خود تصمیم گیری کنند

محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی در پاسخ به سوالات مربوط به برنامه هفتم توسعه و رشد اقتصادی کشور گفت: انتخابات فرصت بزرگی است که در اختیار شما مردم شریف ایران است که بتوانید برای آینده خود و فرزندان و ایران عزیز ما تصمیم گیری کنید.

وی ادامه داد: رییس جمهور مسئولیت های سنگین دارد که باید این بار سنگین را با کمک دیگران به دوش بکشد لذا انتخاب مردم بسیار مهم است.

تحول و توجه در حوزه اقتصاد از مهمترین وظایف رییس جمهور است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مهمترین وظایف رییس جمهور در شرایط سخت امروز تحول و توجه در حوزه اقتصاد به ویژه برای خانواده های محروم و کارمندان و کارگران و پرستاران و مددجویان کمیته حضرت امام و سازمان بهزیستی است و آن ها که حقوق ثابتشان با تورم فاصله دارد.

قالیباف بیان‌ کرد: رییس جمهور باید حل این مشکلات را ضمانت کند البته این هم با کمک مردم میسر می شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی و ایثارگران مشکلات دارند که باید رفع شود.

قالیباف با بیان اینکه شرایط سختی را در دهه ۹۰ گذراندیم، افزود: آن زمان رشد متوسط سالانه یک درصد و نقدینگی ۲۶ درصد بود که حاکی از اقتصاد سخت و مشکلات بود.

وی با یادآوری ایام کرونا گفت: در آن شرایط زنان ایرانی کار تربیت و آموزش و حفظ بچه ها را دنبال کردند و هم به تعبیری مادرخرج خانواده بودند؛ اکنون باید جبران شود.

رییس مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم کار مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم بود، گفت: امروز برنامه هفتم میثاق ماست که باید اجرا شود پس باید رییس جمهور حواسش به سفره مردم و رشد اقتصادی و اجرای پروژه های کلان باشد؛ معتقدم باید قفل این توقف را شکسته و کار دولت شهید رییسی را ادامه دهیم. نقاط صوت را تصویب و ضعف ها را برطرف کنیم.

قالیباف با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: در دولت خدمت و پیشرفت با مشارکت کارمندان، کارگران و زحمت کشان، بازنشستگان و قشر محروم و سرمایه گذاران اقتصاد قوی را دنبال کرده که دولت بتواند حقوق عزیزان را متناسب با تورم پیش ببرد و قدرت خرید متناسب با رشد اقتصادی را حفظ کند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا