آشنایی با تانک ۵ میلیون دلاری اسرائیل+فیلم

تانک مرکاوا به معنی گهواره است شاید قبل از جنگ و درگیری بین حماس این تانک حرف زیادی برای گفتن داشت اما امروز با یک پهپاد 300 دلاری نابود می شود.

در گزارش امروز سعی در این داریم از تانکی صحبت کنیم که قبل از نبرد با حماس رویین تن بود و از تمام رقبا یک سروگردن بالاتر بود اما امروز به اسباب بازی متحرکی تبدیل شده است و با کمترین هزینه از بین خواهد رفت.

زمانی که تانک مرکاوا در اسارئیل متولد شد قرار نبود خبری از نابودی آن رسانه ای شود و تا سال ها هم این روال دیده می شد. تانکی گران قیمت به ارزش ۵ میلیون دلار و تمام امکاناتی که از یک تانک ابر ارابه می سازد.

مرکاوا می تواند ۱۰ سرباز را جابجا کند و با چهار خدمه کامل به نبرد برود. خمپاره انداز ۶۰ تانک از آن یک توپخانه متحرک می سازد و توپ ۱۲۰ میلیمتری آن هم حرفی برای گفتن نمی گذارد.

تمام تسلیحات اصلی مرکاوا در برجک آن نصب شده است. تسلیحات دوربرد این تانک شامل یک پرتاب کننده موشک برد بلند ۱۵ لوله ای با ۱۶ رگبار شلیک است. اسلحه اصلی تانک یک اتوکان کلاس ۵ است که برای تغذیه آن ۲۰ گلوله داده شد. برای دفاع کوتاه برد، یک پرتابگر موشک کوتاه برد ۴ لوله ای با ۲۵ بارگذاری مجدد دارد . در نهایت، برای کار ضد پیاده نظام، تانک مسلسل های جفتی ، یکی روی برجک نصب شده و دیگری در جلو قرار دارد. صد گلوله با بقیه مهمات در بدنه اصلی تانک قرار می گیرد. 

نوع هشتم یک موتور فیوژن با درجه ۳۰۰ (با ده سینک حرارتی) نصب می کند که به مخزن سرعت مربوطه (برای دوره زمانی خود) ۶۴ کیلومتر در ساعت را می دهد. محافظت از بدنه تانک ده تن زره استاندارد است که تقریباً به طور مساوی در اطراف تانک و روی برجک پخش شده است

به گفته خود اسرائیلی های این تانک از تمام رقبا برتر است اما باید این حرف را منکر شد تا زمانی که پهپادهای دی جی ۳۰۰ دلاری آبرو برای گهواره یهودی ها نگذاشتند. دیگر نامی از آبرامز هم در میان نبود این وسط تنها قدرت پهپادی و موشکی حرف برای گفتن داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا