آغاز هفته ای بی رمق در بازار سرمایه

بازار سرمایه در اولین روز هفته منفی بود؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۹۰۴۴ واحد به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار واحد رسید.

به گزارش اقتصاد ایران، بازار سرمایه از رشدی که از ۲۴ مرداد آغاز کرده بود و تا ۱۱ شهریور ادامه یافت، در روزهای اخیر اغلب قرمزپوش شده است.

افت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته

این بازار در بیست و چهارمین روز از آخرین ماه تابستان نیز کاهش داشت. روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۹۰۴۴ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۷۵ هزار و ۵۴۸ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما با رشد ۳۰۵۲ واحد به رقم ۶۷۶ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.

امروز ۲۶۸ هزار فقره معامله به ارزش ۵۹۹۴ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فملی، فولاد و شپنا به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، فملی و شپنا اشاره کرد.

روز شنبه شاخص فرابورس ایران برخلاف بورس ۸۱ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۵۹۶ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۳۷ هزار فقره و ارزش آن ۱۷ هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان بود.

وسپهر و خاور اثر مثبت بر شاخص فرابورس ایجاد کردند اما آریا تاثیر منفی داشت. خاور، خنور و کرمان هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

در پی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، مجید عشقی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه نوسان بورس نیز روز ۱۷ شهریور از ۲ به ۳ درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مرداد ماه) تا چهارشنبه (۱۷ مرداد ماه) دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. ۱۷ شهریور هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا