اعلام نظر شورای نگهبان در مورد تعطیلی شنبه ها

نمایندگان مجلس هفته گذشته به تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه رای دادند. تایید این تصمیم منوط به نظر شورای نکهبان و تایید آن است. شورای نگهبان تا به این لحظه اظهار نظری در این رابطه نداشته است.

به گزارش اقتصاد ایران، مدت زیادی است که فعالان اقتصادی خواستار تعطیلی شنبه‌ به جای پنج شنبه هستند. از نظر آنان تعطیلی پنج شنبه ها سبب شده که ایران ۴روز نتواند با دنیا مراودات مالی داشته باشد. پس از کش و قوس های فراوان بالاخره زور فعالان اقتصادی چربید و مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد. حالا تصویب نهایی این لایحه به عهده شورای نگهبان است و باید دید شورای نگهبان بالاخره رای به تعطیلی شنبه میدهد یا خیر.

منبع:اقتصادآنلاین

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. وقتی این اقدام باعث کاهش یک ششم از هزینه های آب، برق، تلفن، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران و موجب تحکیم بنیان خانواده و باعث هماهنگی بیشتر ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی و شرکت های خارجی می گردد، نتیجه مخالفت غیرعقلایی با تعطیلی شنبه، خیانت به مردم و هزینه تراشی برای دولت و نا امیدی مردم از مجلس و کاهش میزان مشارکت در انتخابات آتی خواهد بود.تعطیلی شنبه موضوع مدیریتی است و نباید آنرا به مسائل مذهبی ارتباط داد. نباید از این قاعده که تشبه به کفار حرام است سوء استفاده نمود. بسیاری از احکام مسلمانان با احکام یهودیان مشترک است، پس صرفا به دلیل اشتراک موضوع باید آن احکام را اجرا نکرد. برق، خودرو، تلویزیون، هواپیما، تلفن و سایر فناوری های نوین را کفار (غیر مسلمانان) اختراع و به ما معرفی نمودند، چون صهیونیست ها، شنبه تعطیل هستند ما نباید تعطیل باشیم، پس با این استدلال باید بجای خودرو از اسب و بجای برق از شمع استفاده کنیم؟!

  2. رد مصوبه باعث بی انگیزگی نمایندگان مجلس می‌شود چراکه تمام این زوایا چند ساله که به بررسی مجلس گذاشته شده و خروجی شده مصوبه اخیرالذکر.
    ضمنا نظر دفتر مقام معظم رهبری و نظر یکی از مراجع تقلید هم اخذ شده که بطور ضمنی موافقت کردند. دیگه معطل گذاشتن این مصوبه حساسیت زیادی ایجاد میکنه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا