افزایش نسبی دما در این مناطق از کشور

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از اواسط هفته در نواحی شمال و شمال غرب کشور شاهد برقراری جوی آرام و افزایش نسبی دما خواهیم بود.

به گزارش اقتصاد ایران، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در با اشاره به آغاز وزش باد در برخی از مناطق کشور گفت: امشب در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور و همچنین بخش‌هایی از مرکز، وزش باد پیش‌بینی شده است که گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود. وی در ادامه گفت که از اواسط هفته با افزایش نسبی دما در برخی از مناطق کشور روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی شاهد بارش‌هایی به صورت رگبار و رعدوبرق هستیم که این پدیده‌ با وزش باد شدید نیز همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: به تدریج در سواحل خزر و نوار غربی کشور جوی آرام و پایدار برقرار خواهد شد که این وضعیت با افزایش نسبی دما همراه است.

آغاز وزش باد در جنوب غرب کشور

ضیائیان با بیان اینکه در مناطقی از جنوب شرق کشور مانند جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید خواهیم داشت، گفت: این مناطق با افزایش ابر مواجه خواهند شد و گاهی نیز رگبار و رعدوبرق را تجربه خواهند کرد.

او بیان کرد: روز سه‌شنبه مناطق شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز از رگبارهای پراکنده بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه در نواحی غرب شاهد رگبارهای پراکنده خواهیم بود گفت: در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی با توجه به وزش بادهای شمالی، کاهش دما و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این بارش ها با شدت و ضعف در این مناطق ادامه داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا