ایلان ماسک از روبوتاکسی رونمایی کرد + تصاویر

مدیرعامل تسلا نمونه اولیه روبوتاکسی این شرکت سازنده خودروهای برقی را به نمایش گذاشت. این خودروی جدید پیش‌بینی می‌شود که تا دو سال آینده وارد بازار شود.

به گزارش اقتصادایران، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، نمونه اولیه روبوتاکسی این شرکت سازنده خودروهای برقی را به نمایش گذاشت. این خودروی جدید پیش‌بینی می‌شود که تا دو سال آینده وارد بازار شود.

این تاکسی بدون راننده که “سایبرکب” نام دارد، روز پنجشنبه در استودیوهای برادران وارنر در لس آنجلس رونمایی شد.

این خودرو که دارای دو درب بال پرنده‌ای و بدون فرمان یا پدال است، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ وارد تولید انبوه شود و به گفته ماسک، قیمت آن کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود.

ماسک در مراسم رونمایی از روبوتاکسی همچنین خودروی جدید تسلا یعنی روبووَن را نیز معرفی کرد.

وی خطاب به حاضران در این مراسم گفت: خوب، من تمایل دارم در مورد بازه‌های زمانی کمی خوشبین باشم، اما در سال ۲۰۲۶… یا قبل از سال ۲۰۲۷، بگذارید اینطور بگویم.

این میلیاردر آمریکایی تأکید کرد که بهره‌برداری از این خودرو، که “برای حمل‌ونقل خودران بسیار بهینه شده است”، در نهایت هزینه ۰.۲ دلار در هر مایل خواهد داشت زیرا برای شارژ نیازی به پریز برق نخواهد داشت.

ماسک در ادامه وعده داد که تجربه حمل‌ونقل با خودروی تسلا را به رانندگی ایمن و نظارت شده تبدیل کند که به افراد اجازه می‌دهد “بخوابند و در مقصد خود بیدار شوند”.

در بحث ایمنی، این میلیاردر آمریکایی انتقال به سمت خودروهای خودران را با تغییر از آسانسورهای دستی به آسانسورهای خودکار مقایسه کرد.

تسلا چهار سال پیش شروع به آزمایش نسخه بتای نرم‌افزار رانندگی خودران کامل(FSD) ، آخرین نسخه از فناوری اتوپایلوت Autopilot، کرد. با این حال، این ویژگی با بررسی دقیق تنظیم‌کننده‌های فدرال ایالات متحده مواجه شده است.

پیش از این در سال جاری میلادی، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده اعلام کرد که پس از دریافت گزارش‌های ۲۰ تصادف شامل خودروهایی که به‌روزرسانی‌های این نرم‌افزار را نصب کرده بودند، تحقیقات را آغاز کرده است. تسلا نیز این خودروها را قبلاً فراخوان کرده بود.

منبع: تسنیم

آمریکا , خودرو , آمریکا , خودرو , آمریکا , خودرو ,

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا