این ماشین نمونه ای بی نظیر از فناوری آلمان است

فضای داخلی آئودی کیو۴ اسپورت‌بک ئی-‌ترون همان چیزی است که از یک خودروساز آلمانی انتظار دارید. با کیفیت بالا و تجهیزات درجه‌یک در کل خودرو، اما بدون هیچ‌گونه زرق‌وبرق یا افراطی که مشتریان وفادار را دلزده کند.

به گزارش اقتصاد ایران، فضای داخلی آئودی کیو۴ اسپورت‌بک ئی-‌ترون همان چیزی است که از یک خودروساز آلمانی انتظار دارید. با کیفیت بالا و تجهیزات درجه‌یک در کل خودرو، اما بدون هیچ‌گونه زرق‌وبرق یا افراطی که مشتریان وفادار را دلزده کند

مکسین اَشفورد

اگر بتوانید آئودی کیو۴ ئی-‌ترون (Audi Q4 e-tron) را شاسی‌بلند تصور کنید و سپس سقفش را [در خیال خودتان] محکم به پایین فشار دهید، آنگاه مدل اسپورت‌بک (Sportback) این خودرو را خواهید داشت. این مدل شیک‌تر و پرتوان‌تر به نظر می‌رسد، اما کاربرد کمتر و در مقایسه با همتای شاسی‌بلندش قیمتی بیشتر دارد.

ما مدل اسپرت‌بک را وقتی برای نخستین بار در نسخه اولیه [یا اصطلاحا لانچ ادیشن] با تعداد بسیار محدود عرضه شد آزمایش کردیم. در آن زمان، سطح تزیینات [و تجهیزات داخلی و خارجی] کمی با نسخه‌های امروزی متفاوت بود و خودروها به نام‌های ۳۵، ۴۰ و ۵۰ شناخته می‌شدند که هرکدام توان‌های متفاوتی داشتند. همچنین امکان افزودن سیستم چهارچرخ متحرک کوئاترو (Quattro) فوق‌العاده آئودی نیز وجود داشت.

خودرو لانچ ادیشن ما باتری بزرگ‌تر ۷۷ کیلووات‌ساعتی داشت و در قالب [نسخه] «۴۰» طبقه‌بندی می‌شد که به این معنا بود که می‌توانست ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و با یک بار شارژ ۵۰۶ کیلومتر را بپیماید.

امروزه مدل‌های آئودی کیو۴ اسپورت‌بک ئی-‌ترون در سه نسخه «اِس‌لاین»، «اسپورت» و «بلک ادیشن» با قدرت‌های ۳۵ (۱۷۰ اسب بخار)، ۴۵ (۲۸۶ اسب بخار) و ۵۵ (۳۴۰ اسب بخار) عرضه می‌شوند. واقعا کمی گیج‌کننده است! با این حال، یک نکته بسیار واضح است و آن جذابیت این خودرو است. این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، همه امکانات مدرنی را که امروزه خواهان آنیم دارد و حتی با قیمتی رقابتی عرضه می‌شود.

مزایا: فضای داخلی با کیفیت بالا، راحتی در مسافرت‌های طولانی، قیمت مناسب در مدل پایه
معایب: فضای محدود برای سر در عقب [خودرو]، قیمت بالای آپشن‌ها، گران‌تر و کمتر کاربردی بودن در مقایسه با مدل شاسی‌بلند
محدوده قیمت: ۶۴,۶۰۰ دلار تا ۷۱ هزار دلار
ظرفیت باتری: ۷۷ کیلووات ساعت
بیشترین برد ادعا‌شده: ۵۰۵ کیلومتر
کیلومتر بر کیلووات ساعت: ۶.۶
بیشترین سرعت شارژ: ۱۲۵ کیلووات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا