بازنشستگان این خبر را حتما بخوانند / افزایش حقوق بازنشستگان از این تاریخ

حقوق بازنشستگان به عنوان یک منبع درآمد مهم برای افرادی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند، نقش حیاتی در تأمین نیازهای مالی و رفاهی آن‌ها دارد. حقوق بازنشستگان معمولاً بر اساس سنوات خدمت و میزان پرداخت حق بیمه در طول دوران کاری محاسبه می‌شود و باید به‌طور منظم و به موقع پرداخت گردد.حفظ و ارتقاء حقوق بازنشستگان از جمله وظایف دولت‌ها و نهادهای اجتماعی است تا از زندگی و آرامش آن‌ها حمایت شود.

به گزارش اقتصاد ایران، یک کارشناس با تشریح اولویت‌های دولت چهاردهم در آغاز فعالیت، بر لزوم اجرای ۴۰ درصد قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و تامین منابع و فرمت اجرایی آن تاکید کرد و گفت: در راستای شعارهای دولت،‌ مردم منتظرند نشانه‌های تغییر و تحول در رویکرد اجرایی دولت را برای تحقق مطالبات و خواسته‌های خود ببینند.

حمید حاج اسماعیلی با اشاره به آغاز هفته دولت به ارزیابی اقدامات دولت چهاردهم پرداخت و گفت: آن چیزی که اکنون مهم است و مردم منتظرند ببینند، تغییر است زیرا آقای پزشکیان با شعار تغییر وارد عرصه انتخابات شد و به همین دلیل بخشی از مردم مجاب شدند که به انتخابات اقبال نشان بدهند و شرکت کنند لذا اکنون که دولت چهاردهم شکل گرفته و شروع به کار کرده انتظار این است که نشانه‌هایی از تغییر در رویکرد اجرایی دولت برای نیازها، مطالبات و خواسته‌های مردم دیده شود.

اولویت های دولت چهاردهم در آغاز کار

حاج اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که دولت چهاردهم با توجه به برنامه هفتم توسعه کدام موضوعات و مسایل را اولویت‌بندی خواهد کرد؟ گفت: در شرایط حاضر دولت باید اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در اولویت قرار دهد زیرا مبنای کار دولت عمل به قوانین مصوب است و تاکید رئیس جمهور اجرای برنامه هفتم به عنوان سند بالادستی بوده است لذا آنچه در این زمان مهم است، اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان هم در بخش دولتی و هم در بخش بازنشستگان تامین اجتماعی است.

به گفته وی با توجه به اینکه نیمی از سال گذشته و بازنشستگان منتظرند باید ۴۰ درصد قانون همسان سازی اجرا شود زیرا زمان در حال گذر است و لازم است منابع و فرمت اجرایی آن تهیه شود.

حاج اسماعیلی افزود: مساله بازنشستگان و همسان سازی یک اولویت است و دولت باید جلوی رشد قیمتها را بگیرد و ثبات در بازار ایجاد کند تا مردم امیدوار باشند اگر تا پایان سال حقوقشان را نمی‌شود ترمیم کرد، دستکم قیمت اجناس تغییر نمی کند و ثبات قیمت‌ها را نظاره کنند.

اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد

حاج اسماعیلی ضرورت اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد را به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دولت چهاردهم مورد اشاره قرار داد و گفت: اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد در هیچ دولتی انجام نشد و بعضا در طول سال‌ها شاهد تخلفاتی هم بودیم لذا در راستای حمایت از عموم حقوق بگیران و اکثر جمعیت کشور باید بحث نظام دستمزد مورد بازنگری قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه باید تورم را کنترل کنیم تا تولید و اشتغال در کشور شکل بگیرد،‌ افزود: در حال حاضر نخبگان، جوانان و زنان به ویژه فارغ التحصیلان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید امیدوارند و دولت باید در تعامل با دنیا یک ثبات اقتصادی و سیاسی و امیدواری به آینده را ایجاد و از مهاجرتها جلوگیری کند.

ارائه راهکار منطقی و عملی برای تعامل با دنیا

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این است که دولت برای ارتباط با دنیا که بر آن تاکید دارد، راهکارهای منطقی و عملی در پیش گیرد. اگر می‌خواهیم تجارت ما تثبیت و فروش نفت تسهیل شود باید در تعامل با دنیا راهکارهای منطقی و عملیاتی ارائه کنیم تا وضعیت بازار کار، تولید و معیشت و رفاه عمومی بهتر شود.

منبع:اندیشه معاصر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. ای داد از بی تدبیری درخواست ما مردم ایران از مسئولین لطفا افغان هارو چه مجاز چه غیر مجاز بیرون کنید ریشه ی تمام مشکلات کشورمون فقط و فقط به خاطر حضور این انگل هاست بیرونشان کنید مردم راحت زندگی کنن خاک کشورم ایران بر اجنبی و بیگانه حرامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا