با وارد شدن در این سایت به راحتی درخواست بازنشستگی بدین

سازمان بیمه تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری متقاضیان به شعب این سازمان و توسعه خدمات الکترونیکی، شرایط لازم را برای ثبت درخواست بازنشستگی بیمه‌ شدگان خود به‌صورت اینترنتی و در بستر فضای مجازی فراهم کرده است.

به گزارش پارسینه پلاس؛ بیمه‌ پردازان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند به راحتی از طریق وب‌ سایت درخواست بازنشستگی تامین اجتماعی، اقدام به ثبت درخواست بازنشستگی خود کنند. با این حال، بیمه‌شدگان باید پیش از ثبت درخواست برای دریافت حکم بازنشستگی، شرایط لازم برای بازنشسته شدن را نیز داشته باشند.

با توجه به اهمیت نحوه ثبت درخواست بازنشستگی تامین اجتماعی به‌صورت غیرحضوری، در این گزارش به بررسی ثبت درخواست بازنشستگی، تارنمای مربوطه، شرایط لازم و نحوه ثبت درخواست پرداخته خواهد شد.سایت درخواست بازنشستگی

بیمه‌ شدگان سازمان تامین اجتماعی که شرایط عمومی بازنشستگی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت درخواست بازنشستگی تأمین اجتماعی، درخواست خود را برای بازنشسته شدن و دریافت حقوق بازنشستگی ثبت کنند. برای این کار، متقاضیان می‌توانند از مرورگرهای اینترنتی استفاده کرده و به وب‌سایت درخواست بازنشستگی تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir وارد شوند.

برای ورود به سایت درخواست بازنشستگی تامین اجتماعی، ابتدا باید در مرورگرهای اینترنتی خود، آدرس es.tamin.ir را جستجو کنید. پس از انتخاب لینک ورود به سایت، صفحه اصلی درخواست بازنشستگی تأمین اجتماعی همانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

از طریق این سایت، متقاضیان بازنشستگی تأمین اجتماعی می‌توانند به‌صورت الکترونیکی درخواست بازنشستگی خود را ثبت کنند.

شرایط ثبت درخواست بازنشستگی
در ادامه این گزارش، شرایط ثبت درخواست بازنشستگی تامین اجتماعی توضیح داده خواهد شد.

بیمه‌شدگان زن برای ثبت درخواست بازنشستگی باید شرایط زیر را داشته باشند:
۱. حداقل ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

۲. حداقل ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

۳. مشمولان قانون کار باید ۴۲ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشند

۴. حداقل ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی

بیمه‌شدگان مرد نیز باید شرایط زیر را رعایت کنند:
۱. حداقل ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی

۲. حداقل ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی

۳. حداقل ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی

علاوه بر این، بیمه‌شدگانی که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت دارند، می‌توانند با ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، بدون شرط سنی درخواست بازنشستگی خود را به سازمان ارائه دهند.

نکته:طبق جدیدترین مصوبه مجلس شورای اسلامی، حداکثر سنوات خدمت برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال تعیین شده است. همچنین، حداکثر سن بازنشستگی برای مردان ۶۲ سال و برای زنان ۵۵ سال خواهد بود. بر این اساس، افرادی که بین ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند، از تغییرات بازنشستگی مستثنی خواهند بود. در حالی که افرادی با ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت، به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی، دو ماه به سنوات اشتغال آن‌ ها اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است که این مصوبه هنوز مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفته و به محض نهایی شدن، اطلاعات بیشتری در این گزارش ارائه خواهد شد.

نحوه ثبت درخواست بازنشستگی
بیمه‌ شدگان سازمان تامین اجتماعی برای برقراری بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی خود، باید به صورت آنلاین از طریق سامانه خدمات اینترنتی این سازمان به آدرس es.tamin.ir اقدام کنند. روند ثبت درخواست بازنشستگی تأمین اجتماعی طبق مراحل زیر قابل انجام است.
۱. متقاضیان پس از ورود به سایت es.tamin.ir، برای دسترسی به حساب کاربری خود باید گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنند.

۲. در این صفحه، باید نام کاربری و گذرواژه تامین اجتماعی خود را وارد کنید و سپس گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

۳. سپس برای ثبت درخواست بازنشستگی تامین اجتماعی، از منوی بالای صفحه بر روی گزینه “مستمری‌ بگیران” کلیک کنید.

۴. در این مرحله، بر روی گزینه “بازنشستگی” کلیک کنید و سپس گزینه “برقراری مستمری بازنشستگی” را انتخاب نمایید.

۵. در این صفحه، قوانین بازنشستگی را به دقت مطالعه کنید و در صورت داشتن شرایط لازم، گزینه “موافقم” را انتخاب نمایید.

۶. در این مرحله، بر روی دکمه “دریافت کد” کلیک کنید تا کد اعتبارسنجی به شماره تلفن همراه شما پیامک شود. سپس، کد تایید را در کادر مربوطه وارد کنید تا فرآیند احراز هویت انجام شود.

۷. پس از ثبت کد تأیید، مراحل مربوط به ثبت اطلاعات، بارگذاری مدارک مورد نیاز و سایر مراحل را دنبال کنید. همچنین، پس از ثبت درخواست بازنشستگی تامین اجتماعی، نتیجه تایید یا عدم تایید درخواست به صورت غیرحضوری از طریق این سامانه به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. در صورت تایید درخواست برقراری بازنشستگی، متقاضی باید برای ارائه اصل شناسنامه و تکمیل فرم درخواست بازنشستگی به شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند.

نکته:افرادی که در شرایط متفاوت قصد بازنشسته شدن دارند، می‌توانند قبل از ثبت درخواست بازنشستگی، برای دریافت مشاوره بازنشستگی تامین اجتماعی اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا