بزرگترین قرارداد موشک ضد تانک+ تصاویر

ارتش ایالات متحده قراردادی به ارزش 1.3 میلیارد دلار به یک شرکت مشترک بین لاکهید مارتین و ریثیون اعطا کرده است

ارتش ایالات متحده قراردادی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار به یک شرکت مشترک بین لاکهید مارتین و ریثیون اعطا کرده است تا سلاح‌های ضدتانک جاولین تولید کنند، این شرکت‌ها روز پنجشنبه اعلام کردند.


این قرارداد، که بزرگترین قرارداد تک‌ساله در تاریخ برنامه تولید جاولین است، اولین سفارش تولید متعاقب یک سفارش در ماه می ۲۰۲۳ می‌باشد. شرکت مشترک جاولین (Javelin Joint Venture یا JJV) سال گذشته فعالیت‌های تولید این سلاح قابل‌حمل ضدزره را افزایش داد تا تولید کامل این تسلیحات، اصطلاحی صنعتی که به مهمات کامل اشاره دارد، را تا اواخر سال ۲۰۲۶ به ۳,۹۶۰ واحد در سال برساند، که در بیانیه‌ای از JJV ذکر شده است.

تقاضا برای سلاح جاولین در سراسر جهان در حال افزایش است، به‌ویژه با توجه به اینکه اوکراین به‌طور گسترده‌ای از این سلاح در مبارزه با تهاجم روسیه که از فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده، استفاده می‌کند. جاولین در مقابله با زره‌های روسیه بسیار مؤثر بوده است. بخشی از قرارداد جدید شامل تولید ۴۰۰۰ موشک جاولین برای جایگزینی آن‌هایی است که به اوکراین ارسال شده است.

شرکت مشترک جاولین بیش از ۲۵ مشتری بین‌المللی را در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند، از جمله کوزوو که یکی از جدیدترین مشتریان آن است. این شرکت‌ها گزارش دادند که تاکنون بیش از ۵۰,۰۰۰ موشک جاولین و بیش از ۱۲,۰۰۰ واحد پرتاب فرماندهی قابل استفاده مجدد تولید کرده‌اند.

علاوه بر کوزوو، از زمان آغاز جنگ در اوکراین، شرکت مشترک جاولین (JJV) سفارش‌های زیادی از مشتریان بین‌المللی جدید از جمله آلبانی، لتونی، رومانی، بلغارستان، مراکش، تایلند و برزیل دریافت کرده است. در پاییز گذشته، گروه دفاعی دولتی لهستان PGZ اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت مشترک آمریکایی امضا کرده است تا به طور مشترک سلاح‌های جاولین تولید کنند.

دیو پانتانو، معاون JJV و مدیر برنامه جاولین در لاکهید مارتین، در بیانیه‌ای گفت: “با افزایش تقاضا برای جاولین در سراسر جهان، توانایی ما برای افزایش تولید به منظور حمایت از مشتریان ارتش و کاربران جهانی اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا