بهترین شهرهای جهان برای زندگی شبانه+تصاویر

بهترین شهرهای جهان برای زندگی شبانه در سال 2024 توسط Time Out نامگذاری شده است.

مجید سلطانی/ اقتصاد ایران

بهترین شهرهای جهان برای زندگی شبانه در سال ۲۰۲۴ توسط Time Out نامگذاری شده است و این ریودوژانیرو است که برترین عنوان را در اختیار دارد.

پس از آن مانیل در فیلیپین قرار دارد که به عنوان “مقرون به صرفه ترین شهر در لیست” توصیف شده است. آستین در تگزاس و منچستر بریتانیا نیز در بین ۱۰ تیم برتر قرار دارند.

این رتبه‌بندی بر اساس نظرسنجی از هزاران نفر از مردم محلی انجام شده است که زندگی شبانه شهر خود را بر اساس «کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن» ارزیابی کرده‌اند و همچنین نام‌هایی را که «مکان‌ها و تجربیات شبانه‌ای که در شهرشان دوست دارند» بیشتر شده‌اند.

گریس بیرد، سردبیر قسمت سفر می‌گوید: «زندگی شبانه در چهار سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. اما در حالی که تعطیلی باشگاه ها و فرهنگ کار از خانه آینده آن را زیر سوال برده است.

“رده‌بندی افتتاحیه ما در تایم اوت بهترین شهرهای جهان برای تفریحات شبانه، مقصدهایی است که پیدا کردن یک شب عالی در آنها آسان است.”

۱۲- تایوان

تایوان شهری است که تعادل و آرامش در آن کلیدی است، از مهمانی‌های پرانرژی در فینال و استودیو ۹ تا حال‌وهوای آرام در Fake Sober Taipei.

راهنما اضافه می‌کند: «برای شما همه چیز وجود دارد،نوشیدنی های مختلف تا رستوران های جذاب محلی و حرفه ای . رستوران‌ها تا ساعت ۲:۳۰ صبح باز هستند.

۱۱- آرژانتین

در بوئنوس آیرس، جشن هایی با «حال و هوای خانوادگی آرام، فراگیر و قوی» برگزار می شود که در سال های اخیر صحنه زندگی شبانه شهر را «تسخیر کرده است».

آنها می گویند: «این مهمهانی ها بیشتر مضمون خاصی دارند، و برخی واقعاً مرزها را جابجا می کنند، این مهمانی ها جایی عجیب هستند جایی که هم صحبت کردن و هم پوشیدن کفش مجاز نیست.

۱۰-غنا

کارشناسان Time Out می گویند پایتخت زندگی شبانه غنا مانند همیشه پر جنب و جوش است.

آنها می‌افزایند: «در هر شب، خیابان‌ها مملو از فروشندگان غذا و موسیقی و همچنین کنسرت‌های در فضای باز، ست‌های زنده دی‌جی و جشنواره‌های هنری است.

 

۹- بوداپست مجارستان

منظره شهری خیره‌کننده بوداپست «پس‌زمینه‌ای برای ست‌های دی‌جی و مهمانی‌ها» در بهترین مکان‌های تابستانی پشت بام آن است.

اما این فقط مربوط به تابستان نیست. در زمستان، خانه های کوچک و با مزه در بوداپست برای اجاره دادن وجود دارد که می توانید از آن لذت ببرید.

۸-منچستر انگلستان

درست است که منچستر و انگلستان یکی از گرانترین شهرهای جهان است اما این نکته را فراموش نکنید که این شهر جزو محبوب ترین ها در خوشگذرونی های شبانه است.

۷-روتردام هلند

در روتردام «در هر گوشه و هر کافه ای اتفاقی می‌افتد» که از دست شما خارج است فقط باید مراقب باشید که از مرزها و خط قرمزها خارج نشوید.

نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر سطح پایین در هلند به شدت استفاده می شود که این شهر برای خانواده های مقصد اصلا مناسبی نیست اما بهرحال با توجه به قیمت و بیدار بودنه شبانه در لیست قرار می گیرد.

 

۶-لوگوس نیجریه

تابستان امسال، زندگی شبانه در لاگوس مضمونی با رویدادهایی به خود گرفته است که تاریخ غنی شهر را در کنار شب‌هایی که به آینده می‌نگرند، جشن می‌گیرند، با مکان‌های آشنا مانند Freedom Park و The House که میزبان رویدادهای سرگرم‌کننده تفریحات شبانه مانند شب‌های سالسا و شبکه‌سازی هستند.

لاگوس ۸۰ درصد امتیاز کیفیت را برای صحنه زندگی شبانه‌اش کسب کرده است، و برای مردم محلی هم خیلی گران نیست و ۴۸ درصد برای مقرون به صرفه بودن به‌دست می‌آید.

۵-اوستین تگزاس

پایتخت ایالت تگزاس  با نام مستعار پایتخت موسیقی زنده جهان  در رتبه‌بندی همه شهرهای ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته است.

«در شهری که تابستان می‌تواند شش ماه طول بکشد، آستینی‌ها به دنبال نوع دیگری از «خنکی هوا» هستند، و بسیاری از آنها برای یک مهمانی آرام جمعه شب به سمت بارتون اسپرینگز – یک استخر بزرگ، پر جنب و جوش و آب شیرین می‌روند. ‘

۴-مکزیک

گوادالاخارا به‌عنوان پایتخت منطقه‌ای که موسیقی ماریاچی را به دنیا می‌دهد، زمان خوبی است و محلی‌ها هم موافق هستند.

«زندگی شبانه در گوادالاخارا از نظر کیفیت بالاترین رتبه را در بین هر شهر در این فهرست کسب کرده است، و افراد محلی به آن امتیاز ۹۲ درصدی داده اند.»

زندگی شبانه گوادالاخارا حول محله پرهیاهوی Expiatorio متمرکز شده است، و  محله ای آرام با رقص های بداهه سالسا  و بارهای غیرمعمول و غرفه های غذای محلی است.

۳-برلین آلمان

با صحنه باشگاهی افسانه‌ای، مهمانی‌های تکنو و وضعیت واقعی شهر ۲۴ ساعته، این که برلین بالاترین رتبه را در بین تمام شهرهای اروپایی بررسی‌شده دارد، برای هیچ‌کس شگفت‌آور نیست.

«در حالی که ممکن است برخی از موسسات زندگی شبانه شهر تعطیل شده باشند، این فقط برلین است که بیدار است و شما را نا امید نمی کند.

 

۲- مانیل فیلیپین

مانیل توسط مردم محلی به عنوان «مقرون به صرفه‌ترین شهر فهرست» شناخته شد.

«بازدیدکنندگان می‌توانند در یک منوی کلاسیک در Speaeasy Cheshire با ۵۲ نوشیدنی منحصربه‌فرد که در منوی چاپ شده روی یک دسته از کارت‌ها ارائه شده است، لذت را تجربه کنند.

۱- ریو برزیل

شهر برنده، ریودوژانیرو، به سختی می‌توانست جایگاه اول را از دست بدهد، زیرا میزبان کارناوال، «بزرگ‌ترین مهمانی جهان» است.

کارشناسان زندگی شبانه همچنین به «نقاط خوش خوراکی رو به رشد شهر مانند آلبا و  ویان که در آخر هفته به میدان رقص تبدیل می‌شوند و جای «کلوپ شبانه» سنتی را می‌گیرند، تأکید می‌کنند.

به زندگی شبانه در «شهر ساحلی پر هیاهو» برزیل امتیاز کیفیت ۹۰ درصد داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا