تعطیلی پنج‌شنبه‌ها جنجال به پا کرد + جزئیات

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای فعالان اقتصادی مشکل ساز شد.

به گزارش اقتصادایران، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها که به طور رسمی مجلس تایید کرد صدای فعالان اقتصادی را در آورد.

فروزان‌فر، عضو اتاق بازرگانی گفت پیام واضح این اقدام را من این طور می‌فهمم که آقایان خواستند نشان دهند و ثابت کنند که به هیچ‌وجه مطالبه‌گری بخش خصوصی را تحمل نمی‌کنند. دیگر بخش‌های مساله از نظر من حاشیه است و اصل بی‌توجهی به درخواست‌های مکرر و پردامنه بخش‌های مختلف از جمله بخش خصوصی است.

آقایان تصمیم‌گیر با خودشان فکر کردند که اگر شنبه را تعطیل کنند، در دیگر مسایل هم ممکن است کمپین‌هایی شکل بگیرد و اجماعی به وجود بیاید. به همین دلیل با نه گفتن به این پاسخ در همین مرحله، جلوی مطالبه‌گری در آینده را گرفتند.

همه بحث‌هایی که علیه تعطیلی شنبه‌ها بود، حتی یک پاسخ کارشناسی یا جواب مستدلی که قانع کننده باشد را ندیدم. درواقع هیچ دلیلی نبوده که امثال من را نسبت به این تصمیم قانع کند جز این‌که می‌خواستند نشان دهند بخش خصوصی را جدی نمی‌گیرند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. قابل توجه دلواپسان تعطیلی پنجشنبه ها: 1- لاحیه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، مبتنی بر پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها بوده است. اگر تعطیلی شنبه ها خواسته تجار بود چرا تشکل های اقتصادی، موضوع تعطیلی شنبه ها را به وزارت اقتصاد و دارایی، پیشنهاد ندادند تا بصورت لایحه از طرف دولت در مجلس مطرح شود؟ 2- چطور وقتی کارمندان دولتی مستقر در تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند مشکلی ایجاد نشده ولی حالا که قرار است کارمندان شهرستانی مشمول این تعطیلی شوند اینقدر به اقتصاد کشور صدمه وارد می شود؟ آیا این حرف های به اصطلاح فعلان اقتصادی، شائبه برانگیز نیست؟ ضمنا چرا تاکنون در مورد تعطیلی کارمندان تهرانی حتی یک بار اعتراض نکرده اند؟ 3- دلواپسان کاهش روزهای کاری می داند که کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند؟ چون دریافته اند که کیفیت کار، مهمتر از کمیت آن است و کار درست، باانگیزه و خلاقانه برای پیشرفت لازم است؛ درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی و اتلاف منابع می باشد. 4- کشوری که تحریم شده و مخصوصا به لحاظ سیستم بانکی بین المللی، دچار چالش است باید تحریم ها را دور بزند و تبعا از طریق روش های معمول تجارت، این امر میسر نیست لذا افزایش یک روز کاری مشترک با کشورهای دیگر، معجزه اقتصادی ایجاد نمی کند. 5- تقریبا اغلب بازرگانی ما، واردات از نوع زباله های چینی و صادارات از نوع خام فروشی است که آن هم چندان قابل افتخار نیست. 6- کارگران و کارمندان بخش خصوصی، تابع قانون کار می باشند و با قانون مدیریت خدمات کشوری ارتباطی ندارند همچنین نهادهای مرتبط با بازرگانی از قبیل گمرک، امور مالیاتی، بانک های ذیربط و غیره مشمول تعطیلی پنجشنبه ها نمی گردند. بنابراین، با تعطیلی پنجشنبه ها، کماکان برای بخش خصوصی و اقتصاد کشور، مسئله ای ایجاد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا