جزئیات دریافت وام خوداشتغالی بانک ملی اعلام شد

وام خوداشتغالی 150 میلیون تومانی بانک ملی ویژه افرادی است که از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام‌خمینی معرفی‌نامه داشته باشند.

به گزارش اقتصاد ایران، بانک ملی ایران در طرح خوداشتغالی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌کند. متقاضیان برای دریافت وام خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی بانک ملی نیاز به ارائه معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام‌خمینی دارند. حداکثر زمان بازپرداخت وام ۸۴ ماه در نظر گرفته شده است و افرادی که موفق به دریافت وام قرض‌الحسنه خوداشتغالی شوند، موظف‌اند در این مدت‌زمان تسهیلات دریافتی را تسویه کنند.

شرایط بازپرداخت تسهیلات برای وام‌گیرندگان

از آنجا که وام خود‌اشتغالی بانک ملی در دسته وام‌های قرض‌الحسنه قرار می‌گیرد، نرخ سود آن چهار درصد تعیین شده است. همچنین با توجه به دوره بازپرداخت ۸۴ ماهه این تسهیلات، وام‌گیرندگان ملزم به پرداخت ماهانه دو میلیون و ۵۰ هزار تومان قسط هستند. با این حساب، در پایان دوره بازپرداخت، مبلغ اصل و سود وام به ۱۷۲میلیون و ۲۸۶ هزار تومان می‌رسد.

شرایط دریافت وام خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومانی بانک ملی چگونه است؟

ارائه معرفی‌نامه به بانک از سمت سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام‌خمینی برای فرد متقاضی الزامی است. برای دریافت وام نیازی به مسدود کردن سپرده نیست و متقاضیان برای دریافت تسهیلات باید در بانک ملی حساب قرض‌الحسنه با حداقل موجودی ۱۰۰ هزار تومانی افتتاح کنند. همچنین وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد. معرفی یک ضامن رسمی نیز برای دریافت این تسهیلات الزامی است.

منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا