خرید و فروش ملک برای این افراد ممنوع شد!

کیانوش گودرزی در نشست خبری امروز اعلام کرد: "با توجه به حضور گسترده اتباع خارجی در کشور، نیاز فوری به ایجاد یک سامانه جمع‌آوری اطلاعات با شناسه یکتا احساس می‌شود.

به گزارش اقتصاد ایران ، کیانوش گودرزی در نشست خبری اخیر خود به نگرانی‌های موجود در زمینه تنظیم قراردادهای اجاره و حضور اتباع خارجی در کشور اشاره کرد. او گفت: “نوشتن قراردادها به صورت دستی تخلف محسوب می‌شود و ما نیاز داریم تا تمامی اتباع را شناسایی کرده و مشخصات آنها را در یک سامانه جمع‌آوری کنیم. این اقدام مانع از خرید و فروش ملک از طریق افراد غیرمعتبر خواهد شد.”

گودرزی همچنین اظهاراتی مبنی بر وجود شرایط نامناسب، مانند سکونت ۲۵ خانواده اتباع در یک ساختمان یا خوابیدن آنها در پشت بام‌ها را رد کرد و بر لزوم ایجاد یک بانک اطلاعاتی معتبر تأکید کرد.

او در ادامه به رکود بازار مسکن اشاره کرد و گفت: “امروز اقشار آسیب‌پذیر از چرخه خرید مسکن خارج شده‌اند و مدت زمان انتظار برای خرید مسکن به بیش از ۷۰ سال رسیده است.”

گودرزی همچنین افزود: “در زمینه اجاره‌بها، مردم خود با تعامل یکدیگر مشکل را حل کرده و ما شاهد افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی نرخ اجاره بودیم.”

او پیش‌بینی کرد که در نیمه دوم سال، همچنان وضعیت رکود در بازار مسکن ادامه خواهد داشت و تغییر خاصی در این زمینه نخواهیم دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا