خودروی زشت میلیون دلاری+تصاویر

در داخل خودرو، سقف شیشه‌ای که از شیشه جلوی خودرو تا عقب آن کشیده شده است، فضای داخلی را با نور طبیعی زیبا می‌کند و کابین به همان اندازه جذاب تر می شود. استفاده از تضاد رنگی  همان چیزی است که فضای داخلی این خودرو را خاص می‌کند

مجید سلطانی / اقتصاد ایران

در دنیای خودروهای لوکس، تعداد کمی از تولیدکنندگان به اندازه رولزرویس سابقه و اعتبار دارند که از زمان تأسیس شرکت در سال ۱۹۰۶ به دست آورده است. طی سال‌ها، رولزرویس به طور مستمر استاندارد جدیدی در زمینه لوکس بودن ایجاد کرده است، به‌طوری که هر مدل جدید با حس منحصر به‌فردی از طراحی عرضه می‌شود. چه یک خودروی تولید انبوه باشد یا یک مدل سفارشی.

رولزرویس برای افزایش بیشتر انحصار خود، خط تولیدی به نام Coachbuild دارد. با شعار “نهایت زیبایی”، هنرمندان Coachbuild با مشتریان همکاری نزدیک دارند تا یک رولزرویس کاملاً منحصر به فرد بسازند. یکی از محبوب‌ترین خودروهای رولزرویس Coachbuild مدل Sweptail است که تجسم کامل کلاس و لوکس بودن است.

خودروی Sweptail به تنهایی یکی از خاص‌ترین خودروهای بریتانیایی است که تاکنون ساخته شده، اما تنها رولزرویس نیست که با جزئیاتی بسیار دقیق ساخته شده است. تاریخچه رولزرویس‌های Coachbuild به دهه ۱۹۲۰ برمی‌گردد، با مدل Phantom I Brougham De Ville سال ۱۹۲۶ که شباهت‌هایی به کاخ ورسای داشت و این خودرو استانداردی را برای دستاوردهای بعدی رولزرویس تعیین کرد. این خودرو نشان‌دهنده توانایی رولزرویس در تولید محصولات منحصر به فرد بود و جایگاه این شرکت را به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان بریتانیایی در تاریخ محکم کرد.

بیش از ۸۰ سال بعد، در سال ۲۰۱۷، رولزرویس به بخش نمادین Coachbuild خود بازگشت و با تولید خودروی Sweptail، اولین خودروی Coachbuild در عصر مدرن را ساخت. با وفاداری به ایده همکاری نزدیک با مشتری، Sweptail به همه یادآوری کرد که رولزرویس حتی پس از سال‌ها همچنان در صدر دنیای خودروهای لوکس قرار دارد. از زمان رونمایی از Sweptail، مدل‌های بیشتری از رولزرویس‌های Coachbuild مانند انواع Droptail و Boat Tail معرفی شده‌اند، و Sweptail آغازگر عصری جدید برای لوکس‌ترین خودروهای سفارشی در جهان بوده است.

یکی از عناصر کلیدی یک رولزرویس Coachbuild این است که آن را به‌گونه‌ای توسعه دهند که خودروی لوکس ایده‌آل برای مشتری خاصی که خودرو برای او ساخته شده، باشد. در مورد Sweptail، صاحب خودرو می‌خواست مطمئن شود که به برخی از خودروهای کلاسیک و قدیمی مورد علاقه‌اش از اوایل قرن بیستم ادای احترام کرده است، خودروهایی مانند رولزرویس‌های اولیه که پر از ظرافت و شکوه بودند و در جای دیگری یافت نمی‌شدند. عناصر الهام‌گرفته از خودروهای کلاسیک با لمسی مدرن در سراسر فضای داخلی و خارجی خودرو دیده می‌شود؛ با جزئیات خاص کروم در کنار رنگ آبی تیره که با فضای داخلی قهوه‌ای روشن به‌طور کامل تکمیل شده است.

علاوه بر الهام گرفتن از خودروهای اوایل قرن بیستم، شاید منبع الهام آشکارتر برای Sweptail، کاپوت کلاسیک و شبه مدرن باشد. انحنای روان در بدنه خودرو همگی به زاویه معکوس در قسمت عقب خودرو منتهی می‌شوند که شبیه دماغه (جلوی) اکثر قایق‌های بادبانی است. نام “Sweptail” از این ویژگی برجسته خودرو گرفته شده است و به‌طور منحصربه‌فرد، زیبا و کاملاً اصیل بر سبک هم‌معنی رولزرویس تأکید می‌کند.

در داخل خودرو، سقف شیشه‌ای که از شیشه جلوی خودرو تا عقب آن کشیده شده است، فضای داخلی را با نور طبیعی زیبا می‌کند و کابین به همان اندازه جذاب تر می شود. استفاده از تضاد رنگی  همان چیزی است که فضای داخلی این خودرو را خاص می‌کند

جزئیات کوچک‌تری که زیبایی زیادی در داخل Sweptail ایجاد می‌کنند، عناصر خاص و منحصر به‌فردی هستند که به‌طور خاص برای این خودرو ساخته شده‌اند.  ترکیبی از تمام مواد زیبا که شکل قطره اشکی را به‌وجود می‌آورد تا با نمای خارجی خودرو هماهنگ شود. به‌جای صندلی‌های عقب، یک قفسه چوبی با لبه شیشه‌ای قرار دارد که فضای ذخیره‌سازی لازم برای یک خودروی تورر بزرگ را بدون فدای کردن زیبایی داخلی فراهم می‌آورد.

با توجه به اینکه خودرو بسیار خاص است، منطقی است که نمای خیره‌کننده آن با قدرت زیادی همراه باشد. Sweptail بر پایه رولزرویس فانتوم ساخته شده است و موتور ۶.۶ لیتری V-12 آن ۴۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۵۳۱ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. با توجه به اینکه این خودرو برای لوکس بودن طراحی شده و حدود ۵,۶۴۵ پوند وزن دارد، قدرت تولید شده توسط موتور V-12 به این معنی است که Sweptail می‌تواند در مدت زمان تنها ۵.۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد و به سرعت بالای ۱۵۵ مایل در ساعت دست یابد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا