هشدار به گران‌فروشان کالا‌های اساسی در بازار به بهانه نرخ ارز

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر واردکنندگان کالا‌های اساسی به بهانه افزایش نرخ ارز اقدام به گران فروشی کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش اقتصاد ایران، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرغ با نرخ مصوب ۷۵ هزار تومانی در تمامی سازمان‌های میادین شهرداری عرضه می‌شود گفت: مرغ با نرخ مصوب در سراسر کشور وجود دارد و طبق بررسی و ارزیابی‌های که انجام شده در طی بازه زمانی عید نوروز و ماه رمضان با وجود فضاسازی‌های که شده بود عرضه کالا در بهترین وضعیت قرار داشت.

وی افزود: در طی ۱۰ سال گذشته هیچ سالی مانند نوروز امسال وفور کالا از جمله کالا‌های اساسی وجود نداشت چراکه در سال‌های گذشته ما شاهد آن بودیم که دولت از مردم و بسیجیان اصناف درخواست نظارت و رسیدگی به کالا‌های اساسی را می‌کرد.

امرالهی بیان کرد: وظیفه نظارت بر تامین کالا بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و اتاق اصناف است و طبق بررسی‌های که انجام شد بهترین نظارت بر کالا‌های اساسی در این بخش وجود داشت.

تولید کالا‌های اساسی در داخل کشور

وی با بیان اینکه تولید کالا‌های اساسی در داخل کشور صورت می‌گیرد و تنها نهاده‌های این کالا‌ها از خارج وارد می‌شود گفت: دربرخی از نهاده‌های این کالا‌ها به خودکفایی رسیده ایم به طوری که در حال حاضر در تولید جو به خودکفایی رسیده ایم و در حال حاضر ۴ میلیون تن تولید جو در کشور داریم.

امرالهی اظهار کرد: بین ۹ تا ۱۱ قلم از کالا‌های اساسی همچنان ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و به هیچ عنوان حق گران فروشی در این اقلام از کالا‌های اساسی وجود ندارد.

وی توضیح داد: اگر واردکنندگان کالا‌های اساسی به بهانه افزایش نرخ ارز اقدام به گران فروشی کنند با آن‌ها برخورد می‌شود چراکه این افراد از پیش ارز خود را دریافت و کالا‌های خود را وارد کرده اند بنابراین با هر گونه گران‌فروشی در این بخش برخورد خواهیم کرد.

امرالهی گفت: در حال حاضر لاشه گوشت گوسفندی بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان در میادین شهرداری عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. روز چهارده فروردین یک پروانه 206سفارش دادم خود پروانه 130تومن اژانسی که اون را اورده بود برای مسافت 10کیلومتری 80تومن میخواست لطفا به اژانس ها رسیدگی شود از ماست که برماستس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا