اکثریت تیم پناهندگان المپیک پاریس با ورزشکاران ایرانی

ورزشکاران ایرانی با 14 ورزشکار از مجموع 36 عضو، به عنوان اکثریت تیم پناهندگان المپیک در بازی‌های پاریس 2024 رقابت خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد ایران، رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز ۲۶ جولای در حالی شروع می‌شود که تیم پناهندگان کمیته المپیک در این بازی‌ها با ۳۶ ورزشکار از یازده کشور که قرار است در ۱۲ رشته ورزشی رقابت کنند در این مسابقات حضور خواهد داشت.

در این بین ۱۴ تن از این ورزشکاران از ایران هستند و در واقع ورزشکاران ایرانی اکثریت تیم پناهندگان المپیک را تشکیل می‌دهند.

چهار ورزشکار زن و ۱۰ ورزشکار مرد در رشته‌های بوکس، جودو، کانو سرعت و اسلالوم، کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو و بدمینتون با رقبای خود که شاید از کشور تابع خود نیز باشند رقابت خواهند کرد.

امید احمدی‌ صفا (بوکس)، امیر رضانژاد (کانو اسلالوم)، ایمان مهدوی (کشتی آزاد)، تیران‌ولی‌پور (تکواندو)، درسا یاوری‌وفا (بدمینتون) دینا پوریونس (تکواندو)، سعید فضل‌الله (کانو سرعت)، سمن سلطانی (کانو سرعت)، متین بالسینی (شنا)، محبوبه ژرفی (جودو)، کسرا مهدی‌پورنژاد (تکواندو)، محمد رشنونژاد (جودو)، هادی جمال ولی‌زاده (کشتی فرنگی) و یکتا جمالی (وزنه‌برداری) در این دوره از بازی‌ها رقابت خواهند کرد.

تیم پناهندگان المپیک نخست با ۱۰ ورزشکار کار خود را در مسابقات ریو ۲۰۱۶ آغاز کرده و سپس در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ که به دلیل اپیدمی کرونا یک سال بعد برگزار شد با ۲۹ نفر به کار خود ادامه داد.

ورزشکاران ایرانی در تیم پناهندگان

ورزشکاران ایرانی نخستین بار با پنج عضو در بازی‌های ۲۰۲۰ به جمع تیم پناهندگان پیوستند. البته باید گفت که در دو دوره گذشته هیچ مدالی از سوی اعضای تیم پناهندگان کسب نشد.

از افغانستان نیز ۵ ورزشکار در چهار رشته مختلف، از جمله دو زن در رشته‌های جودو و بریکینگ، در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت. یکی از این ورزشکاران، نیگارا شاهین است که در وزن ۷۰- کیلوگرم رشته جودو شرکت می‌کند وی سابقه حضور در پناهندگان دوره گذشته را نیز در کارنامه خود دارد.

رقابت‌های المپیک پاریس از ۲۶ جولای آغاز شده و تا ۱۱ آگوست ادامه خواهد داشت.

منبع: آنادولو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا