رونمایی از توربیون محصول جدید بوگاتی

پس از انتظارات فراوان، شرکت بوگاتی رسما از خودرو توربیون (Bugatti Tourbillon) خود رونمایی کرد.

به گزارش اقتصاد ایران، محور الکتریکی بوگاتی_توربیون در بخش جلویی، دو موتور برقی ۸۰۰ اسب‌بخاری را با خود حمل می‌کند و موتور سوم در بخش پشتی قرار گرفته است تا به چرخاندن چرخ‌های عقب یاری برساند. باتری‌پک ۲۵ کیلووات‌ساعتی خودرو در بخش مرکزی جا خوش کرده است.

مشخصات فنی محصول جدید بوگاتی

توربیون در مجموع ۱٬۸۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و لاستیک‌های سفارشی با چسبندگی بسیار بالا دارد و می‌تواند در دو ثانیه از از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

توربیون در تنها پنج ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند و ۱۰ ثانیه پس از آغاز حرکت، سرعتش به ۳۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

توربیون در کمتر از ۲۵ ثانیه به بالاترین سرعت خود یعنی ۳۸۰ کیلومتربرساعت دست می‌یابد. خریداران درصورت تمایل می‌توانند Speed Key را روی خودرو نصب کنند تا حداکثر سرعت به ۴۴۴ کیلومتربرساعت برسد.

توربیون با وجود بهره‌مندی از باتری‌پک سنگین‌وزن و موتورهای برقی، سبک‌تر از شیرون است؛ موضوعی که دستاوردی مهندسی محسوب می‌شود.

توربیون می‌تواند بدون استفاده از موتور پرقدرت V-16 در نواحی شهری حرکت کند. برد حرکتی این خودرو در حالت تمام‌برقی به حدود ۶۰ کیلومتر می‌رسد.

بوگاتی هیچ اشاره‌ای به سرعت توربیون در حالت تمام‌برقی و همچنین مدت‌زمان شارژ موتور نکرده است. موتور برقی از سیستم ۸۰۰ ولت استفاده می‌کند.

مکانیزم توربیون چیست؟

علاقه‌مندان به صنعت ساعت‌سازی، با واژه‌ی «توربیون» آشنا هستند. توربیون مکانیزمی برای افزایش دقت است و امروزه صرفا در ساعت‌های گران‌قیمت و خاص از آن استفاده می‌شود. بوگاتی ماشین توربیون را به‌عنوان «اثری بزرگ و جاودانه از تکامل مکانیکی» توصیف می‌کند.

پس از بازکردن درهای دو وجهی برقی توربیون، فضای داخلی خیره‌کننده‌ی خودرو با کیلومترشماری که به ساعت‌ها بی‌شباهت نیست، به چشم می‌آید.

صفحه‌های پشت فرمان توربیون را ساعت‌سازان شرکت سواچ طراحی و تولید کرده‌اند. این صفحات به ستون فرمان متصل شده‌اند تا هنگام چرخاندن فرمان، در جای خود ثابت بمانند.

با وجود رونمایی رسمی بوگاتی توربیون در سال ۲۰۲۴، این خودرو تا سال ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار نمی‌شود. در آن سال شاهد عرضه‌ی ۲۵۰ دستگاه از ابرخودرو جدید بوگاتی خواهیم بود.

قیمت خودرو قدرتمند و هیجان‌انگیز بوگاتی توربیون از ۳٫۹ میلیون دلار شروع می‌شود. این خودرو فعلا در مرحله‌ی آزمایشی به سر می‌برد.

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا