سیلاب این استان شمالی را تهدید می کند

حسینعلی محمدی؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به تقویت سامانه بارشی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ خرداد اشاره کرد و گفت: در این سامانه شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد در مناطق مختلف استان هستیم.

به گزارش اقتصاد ایران مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با ورود سامانه بارشی به استان احتمال وقوع سیلاب پیش‌بینی شده و از مسافران درخواست می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش تسنیم؛ حسینعلی محمدی؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به تقویت سامانه بارشی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ خرداد اشاره کرد و گفت: در این سامانه شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد در مناطق مختلف استان هستیم.

محمدی افزود: جاری شدن رواناب محلی پیش‌بینی شده است و با توجه به افزایش حجم آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هر گونه لغزندگی جاده امکان دارد.

وی با تاکید بر احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی بیان کرد: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های محور‌های کوهستانی نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از مردم و مسافران خواست از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

محمدی همچنین به کوهنوردان و طبیعت گردان توصیه کرد: از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز پرهیز داشته باشند. وی به دامداران نیز توصیه کرد: دام‌های خود را دور از رودخانه، دهانه مسیل و نقاط مرتفع و در مناطق امن نگهداری کنند.

این مسئول خواستار ورود شهرداران در پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی شد و مقاوم سازی داربست‌ها و سازه و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها را از دیگر اقداماتی دانست که لازم است در مناطق شهری انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا