صندلی های عجیب با قیمت نجومی+تصاویر

زاها حدید نیازی به معرفی ندارد و به عنوان یکی از مشهور ترین طراحان قرن بیست و یکم که با مهارت‌ها و خلاقیت بی‌مرز خود ما را شگفت‌زده کرده است، شناخته می‌شود.

مجید سلطانی/اقتصاد ایران

صندلی سیلوئت $ ۷۸,۰۰۰

این صندلی با طراحی ارگانیک و کاربردی خود، از یک پانل مسی ساخته شده است که به طور دستی رول و چکش‌کاری شده است. این تکنیک سنتی که در بازسازی و سفارشی‌سازی خودروهای کلاسیک توسط سازندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به استاد کار این امکان را می‌دهد که منحنی‌های پیچیده را از یک ورق صاف شکل دهد. سطح نشیمن و پشتی صندلی از چرم طبیعی و نرم استفاده شده است. از نظر فنی، ممکن است این صندلی را به عنوان گران‌ترین صندلی چرمی جهان (به جز عتیقه‌ها) در نظر گرفت. این صندلی در سال ۲۰۱۵ جایزه معتبر «Design et al» در دسته صندلی‌ها را کسب کرده است.

صندلی راحتی ژوستت ۸۵۰۰۰ دلار

صندلی راحتی Xosted بر اساس سیستم اگزوز و داشبورد سفارشی یک پورشه طراحی شده است. ساخت این صندلی بیش از ۳۰۰ ساعت کاری طول می‌کشد و از استیل ضد زنگ و پوشش طلای ۲۴ قیراطی ساخته شده است. خوشبختانه، این امکان وجود دارد که اندازه صندلی را به دلخواه خود سفارشی کنید. اما با این شاهکار، نه تنها از یک قطعه مبلمان فوق‌العاده برخوردار خواهید بود، بلکه به یک شروع‌کننده گفتگو منحصر به فرد نیز تبدیل خواهید شد که شبیه به هیچ چیز دیگری که ممکن است داشته باشید، نخواهد بود.

صندلی داربوکس ۸۵۵۰۰ دلار

صندلی داربوکس آینه‌ای از استیل ضد زنگ صیقل‌خورده، طراحی نمادین دیگری از کریگ وان برویل است که در خانه شما نگینی خواهد شد و توجه و تحسین زیادی را جلب خواهد کرد.

صندلی راحتی Skull با دست‌ساز و نشیمن مخمل سیاه ۹۰۰۰۰ دلار

صندلی راحتی Skull با طراحی منحصر به فرد و نشیمن مخمل سیاه، به صورت دستی و با دقت بالا ساخته شده است. طراحی این صندلی به طور خاص توجه‌ها را به خود جلب کرده و با توجه به کیفیت و جزئیات بی‌نظیرش، به یکی از قطعات برجسته در هر فضای داخلی تبدیل می‌شود.

صندلی ریمان با روکش برنز طلایی ۹۵۰۰۰ دلار

صندلی ریمان با روکش طلایی، طراحی شده توسط طراح مشهور و برنده جوایز، کریگ وان برویل، در این ترکیب منحصر به فرد از سبک‌های مدرن و استیل ضد زنگ، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. این صندلی به نوعی آینده‌نگر و پیشرفته به نظر می‌رسد و از زمان معرفی اخیرش، توجه و شهرت زیادی به دست آورده است.

بنچ کونوید جورج ناکاشیما، ۱۹۷۳ ۱۳۰۰۰ دلار

بنچ کونوید جورج ناکاشیما از سال ۱۹۷۳ شامل ویژگی‌های زیر است: نوار منحنی با بیست و دو اسپندل هیکوری، نشیمن از تخته گردو سیاه با دو مفصل پروانه‌ای از چوب رز وود. این صندلی با رگه‌ها و شکل منحصر به فرد خود، به خوبی نمایانگر هنر و مهارت بالای ناکاشیما است.

صندلی اونیکس ۱۴۰۰۰ دلار

صندلی اونیکس، محصول بعدی پس از مبل معروف اونیکس، توسط تیم طراحی مشهور پژو ساخته شده است و از کربن و سنگ تشکیل شده است. فرآیند ساخت این صندلی به طور مفصل در وب‌سایت آن‌ها مستند شده و نشان می‌دهد که چه مقدار زمان و تلاش برای تأمین اونیکس و سپس برش و حجاری سنگ به شکل دلخواه صرف می‌شود. این صندلی به طور خاص از چوب یاسپر قرمز آهنی و فولاد بهره می‌برد.

مبل سه‌نفره کارلو بوگاتی از قرن نوزدهم ۱۸۵۰۰۰ دلار

این مبل در دهه ۱۹۰۰ ساخته شده است و به تدریج که بوگاتی طراحی‌های خود را بیشتر استایل‌سازی می‌کرد، شکل بندی مبلمان او به یکی از ویژگی‌های اصلی آثارش تبدیل شد و این موضوع به وضوح در این مبل شگفت‌انگیز مشاهده می‌شود. واژگان بصری بوگاتی نیز به خوبی در این اثر مشهود است. موتیف‌های گل‌دار، تزئینات فلزی، ارجاعات اسلامی، تزئینات نقاشی‌شده تحت تأثیر هنر ژاپنی، و حاشیه‌های زینتی به همراه فینال‌های دستی ظریف. این مبل یک اثر چشمگیر و افزوده‌ای زیبا به هر مجموعه‌ای است.

مبل اونیکس پژو ۱۸۶۰۰۰ دلار

مبل اونیکس توسط پیر ژیمبرگ برای آزمایشگاه طراحی جهانی پژو طراحی شده است. هدف تمامی پروژه‌های اونیکس ایجاد اتحادی بین مواد مدرن و پیشرفته و مواد طبیعی و خام است. مبل اونیکس تقریباً ۱۰ فوت طول دارد و از سنگ آتشفشانی ول‌وک ساخته شده است که برش داده شده، به صورت دستی حکاکی شده و با فیبر کربن پیشرفته ترکیب شده است.

صندلی Z برای ساوایا و مورن ۲۰۴۰۰۰ دلار

زاها حدید نیازی به معرفی ندارد و به عنوان یکی از پربارترین طراحان قرن بیست و یکم که با مهارت‌ها و خلاقیت بی‌مرز خود ما را شگفت‌زده کرده است، شناخته می‌شود. صندلی Z یکی از طراحی‌های برتر اوست و بخشی از یک مجموعه اختصاصی است که تنها ۲۴ قطعه دارد. این صندلی سه‌بعدی است و شبیه به یک ضربه قلم موی کنترل‌شده است که در فولاد برای ابدیت محبوس شده است.

مبل سوررئالیستی سالوادور دالی ۴۱۰۰۰ دلار

سال ۱۹۷۴، همه چیز برای توسعه و تولید Salivasofá آماده بود که در نهایت به تحقق نرسید. تنها شش پروتوتایپ از این مبل ساخته شد. ما از وجود یکی از آن‌ها در اتاق نشیمن مائه وست در موزه تئاتر دالی در فیگوراس آگاه بودیم، تا اینکه از وجود این مبل منحصر به فرد در بازار مطلع شدیم، که تنها پروتوتایپ موجود است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا