فوری/ خبر مهم از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت + جزئیات

سه‌مرحله‌ای شدن پرداخت سود سهام عدالت؛ این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت رخ داده است که در آن بی برنامگی موج میزند.

به گزارش اقتصادایران، بی‌برنامگی در پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت، سهامداران را از ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام خود بی‌بهره کرده است؛ مبلغی که بخشی از آن در حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، و بخشی از آن در حساب شرکت‌هاست و کسی هم پاسخگوی آن نیست.

 “سه‌مرحله‌ای شدن پرداخت سود سهام عدالت”؛ این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت رخ داده است، و پس از واریز سود مرحله نخست و دوم به‌ترتیب در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته، حالا سهامداران بیش از شش ماه است که منتظر دریافت سود مرحله سوم سهام عدالت خود هستند.

نکته قابل تأمل این است که در حالی سهامداران عدالت سود سهام مجامع سال ۱۴۰۱ خود را دریافت نکرده‌اند که بخش قابل‌توجهی از مجامع سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها نیز برگزار شده است، و رفته رفته باید سود این مجامع را دریافت کنند.

این در حالی است که مجید عشقی رئس سازمان بورس و احسان خاندوزی وزیر پیشین اقتصاد قول پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت تا پایان خردادماه را داده بودند.

به‌تازگی ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پرداخت این سود گفته بر اساس آخرین آمار کماکان هلدینگ خلیج فارس و شرکت مپنا در مجموع نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند. هلدینگ خلیج فارس به‌سبب طلب سودسهامی که از فجر انرژی خلیج فارس و فجر مبین دارد ـ که آنها هم به‌سبب مشکلاتی نتوانستند سود را واریز کنند ـ و مپنا هم از وزارت نیرو طلبکار است و به همین سبب این دو مجموعه نتوانسته‌اند سود سهام عدالت را تسویه کنند. در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی‌مانده هم به آن اضافه شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود.

آنچه مسلم است، بی‌برنامگی و عدم اقتدار سازمان بورس در دریافت سود سهام عدالت، سهامداران را از  ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام خود بی‌بهره کرده است؛ مبلغی که بخشی از آن در حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، و بخشی از آن در حساب شرکت‌هاست و کسی هم پاسخگوی آن نیست.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

۱۳ دیدگاه

  1. بابا اعصاب همه را خراب کردید بعدازشش ماه پس کی سهام مردم پرداخت میشه والله دزدی که بالاوپایین نداره

  2. خدایی حرف بزنیداقای خاندوزی .پول توحسابته داری سودش میبری .ودوست داری سودباقیمانده واریزنشه تابیشترکیرت بیاد..مگه میشه شش ماه شرکتهایی که بالاترین درامددارن نتونن این چندرغازواریزکننه پس .برای چی مسولیت پست ریاست قبول کردی وقتی نتونی حق مردم بگیری بروکنار.ویک نفرباخدابیاد

  3. بله وقتی کارمندان اعم از شاغل و بازنشسته بی احترام شوند و گدایی کنند حتما عده ایی در رفاه کامل به سر خواهند برد و وضعیت معاش این قشر و در نهایت ملت برایشان مهم نیست کوروش کبیر صحبت منطقی داره که در مورد حاکمی که نداند وضع مردمش چگونه هست و چگونه شب را صبح میکنند…. چرا باید سه هزار دلار بیست و یک هزار تومن بشه صد و هشتاد میلیون تومان چرا باید قدرت خرید پانصد تومان سال هشتاد و پنج در سال نود و پنج بنا به گفته بانک مرکزی بشه ده هزار تومن یعنی بیست برابر بی ارزشی و تا کنون حتما چهل برابر شده چرا دور بریم در اواسط حکومت ترامپ نوعی بستنی پانصد تومن الان شده باشه ده هزار تومن چرا کالایی در طول سه روز هشتاد هزار تومن گرانتر بشه چرا کیفیت اجناس بد شده چون نه بر قیمت نه بر کیفیت ناظری نیست تا نظارت کنه همین مبلغ از سود سهام بحساب شخصی خوابیده باشه بهره بانکی آن چقدر میشود اخبار چرا ساعتی عوض بشه چرا با روح و روان پیر مردان و پیرزنان بازنشسته بازی بشه وعده های دروغین تا کی یکباره سهام را بگیرند خیال همه راحت من از چند نوبت سهام عدالت سه یا چهار نوبت را دریافت کردم از زمانی که سهام پانصد هزاری واگذار شد و یک میلیون خریداری کردم این چند بار سود سهام یک میلیونی دریافت نکردم این مبلغ از سود سهام من کجاست باید در حساب من باشه که نیست مگر نه اینکه یک میلیون و پانصد هزار تومان سهام دارم چرا باید سود پانصد را دریافت نمایند خداوند به دولت جدید نصرت بده که بیشتر از این بنا توهین نشود امین

  4. حالا نتیجه چه شد فقط داستان وسرگرمی
    بلاخره که این سود سهام عدالت را به سهامداران می‌دهید با بی برنامگی وچپاولی دزدان دریایی ادامه دارد

  5. ای بابا این که سهام به اسم عدالت که هیچ عدالتی درش نیست شاید بنده خدایی لنگ همین سود ناچیزی باشه شاید یه مشکلاتی باشه ولی حل شدنی اونم تو ۱روز نه ۶ماه به خدا اگه من ریس بودم از جیب سازمان و بودجه خود بورس میزاشتم ولی زیر بار این همه پیام نارضایتی نمیرفتم

  6. کلی پول از ما گرفتن سهام فوت شدگان به حساب وراث بریزن.
    تازه از ما گرفتن ولی از سهام خبری نیست.کجا باید بریم؟ شکایت کنیم

  7. در مورد سهام عدالت چندین بار خبر منتشر شده .با عناوین مختلف زمام مشخص شد. فردا پرداخت و……. عزیزان که این خبرها را منتشر می‌کنید کمی زحمت بکشید خبرهای روز زیاد است که اطلاع رسانی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا