قیمت بیت کویین با انتشار داده‌های نرخ تورم ایالات متحده کاهش یافت

با انتشار داده‌های نرخ تورم ایالات متحده، جامعه رمز ارز مشتاقانه منتظر تاثیر بلندمدت آن بر بازار ارز دیجیتال و بیت کوین است. با وضعیت فعلی اقتصاد جهانی، سرمایه‌گذاران به بیت کوین به عنوان پوششی در برابر تورم نگاه می‌کنند.

به گزارش اقتصاد ایران به نقل از تجارت نیوز، ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه می، نشان‌دهنده وجود نگرانی در مورد وضعیت تورم است.

ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه مه منتشر شده است که نشان‌دهنده افزایش ماهانه ۰.۴ درصدی در هر دو شاخص CPI کلی و CPI اصلی است که قیمت مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد.

بر اساس ارقام منتشر شده، می‌توان گفت که این اعداد مطابق با انتظارات معامله‌گران بوده و همچنان نشان می‌دهد که تورم در ایالات متحده نگران‌کننده است. در نتیجه، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران تأثیر این ارقام را بر دلار آمریکا و بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت‌کوین، زیر نظر دارند.

ترس، عدم اطمینان و شک «FUD» در بازار رمز ارز

بازار ارزهای دیجیتال در نتیجه ترس، عدم قطعیت و شک (FUD) پیرامون فروش کیف پول‌های ارز دیجیتال تحت کنترل دولت ایالات متحده، دچار افت ناگهانی شده است. این شایعه باعث ترس سرمایه‌گذاران و افزایش فشار فروش قابل توجهی در بازار شد.

اگرچه در نهایت، نادرست بودن این شایعات ثابت شد، اما بسیاری از معامله‌گران به دلیل سقوط بازار ناشی از  FUD، پول خود را از دست دادند.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Glassnode، در ۸ مارس گزارش داد که موجودی کیف پول تخمینی دولت قبل از اقدام اخیر، ۱۴۴۵۰۰ بیت کوین بوده است. با این حال، با انتقال ۱۸۸۶۰ کوین به ارزش حدود ۴۱۸ میلیون دلار، این موجودی از آن زمان به ۱۲۵۶۰۰ بیت کوین کاهش یافته است.

گلس‌نود همچنین تائید کرد که حدود ۹۸۶۱ بیت کوین به ارزش حدود ۲۱۹ میلیون دلار در میان آنهایی‌ست که به کوین‌بیس فرستاده شده‌اند. از آنجایی که بازار بیت کوین همچنان بی‌ثبات است، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دقت تصمیمات دولت درباره فروش بیت کوین‌های توقیف‌شده را زیر نظر دارند.

نمودار قیمت بیت کوین
روند قیمت بیت‌کوین، منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

در حال حاضر این ارز دیجیتال در قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود و حجم کل معاملات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹.۲ میلیارد دلار بوده است.

ارزش بازار این ارز دیجیتال ۵۴۰ میلیارد دلار است که آن را در جایگاه برترین ارز دیجیتال در CoinMarketCap  قرار می‌دهد. با این وجود، بیت کوین در عبور از سطح مقاومت قابل توجه ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار با فشار خرس‌ها مواجه است. این موضوع نشان می‌دهد که قیمت ممکن است در میان احساسات نزولی بازار به سمت سطوح پایین‌تری در نزدیکی ۲۷ هزار دلار کاهش یابد.

محدوده معاملاتی بیت کوین در حال حاضر بین ۲۷ هزار و ۲۵۰ تا ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار در نوسان است. اگر بیت کوین بتواند از سطح مقاومت روانی ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار عبور کند، بیت کوین ممکن است تا سطح ۲۸ هزار و ۵۰ دلار و حتی تا ۲۸ هزار و ۶۵۰ دلار بازگشت قیمت را تجربه کند.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین نتواند از مقاومت مذکور عبور کند، معامله‌گران ممکن است در بیت کوین با اهداف تعیین‌شده در سطوح ۲۷ هزار و ۱۵۰ و سپس ۲۷ هزار دلار وارد معامله فروش شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا