قیمت طلا و سکه ۱۲ آذر ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه روز گذشته با افزایش قیمت جهانی طلا افزایش یافت. این در حالی است که کاهش محدود دلار نتوانست تاثیری بر بازار طلا داشته باشد اما معامله گران معتقدند این کاهش از افزایش بیشتر قیمت در بازار طلا جلوگیری کرد.

به گزارش اقتصاد ایران،  روز گذشته قیمت طلا و سکه برخلاف کاهش محدود دلار افزایش یافت. افزایش قیمت جهانی طلا از هفته گذشته آغاز شد و محدوده مقاومت ۲۰۰۰ دلاری را شکست. در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا ۲۰۷۲ دلار بود.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 12/02/2023 ساعت 10:14:53 ب.ظ

تحلیلگران اقتصادی می گویند از سال ۲۰۱۲ همه چیز در جهان چند برابر شده است، اما قیمت طلا تغییری نکرده است. آنها معتقدند اگر تاکتیک های اقتصاد انبساطی در ایالات متحده به جای سیاست های انقباضی تغییر کند، احتمال افزایش قیمت جهانی طلا بیشتر است.

بازگشت سکه بهار به کانال ۲۵ میلیونی

دیروز یازدهم آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان و ۳۴۴ هزار تومان افزایش یافت. سکه بهار در اکثر ساعات معاملات روز گذشته در کانال ۲۵ و ۲۶ میلیون تومان سرگردان بود و در نهایت در کانال پایین به کار خود پایان داد. این قطعه در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان معامله شد و ۱۰۲ هزار تومان افزایش یافت.

سبقت گرفتن از رشد طلا از طریق سکه

قیمت طلا نیز در اولین روز هفته افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۲۰۵ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۶ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش به ۲ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز افزایش یافت و به دو میلیون و ۴۹۱ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه روند متعادلی نداشت. حباب سکه امامی ۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۳ هزار تومان افزایش یافت. دیروز حباب سکه بهار ۱۶۳ هزار تومان و نیم سکه ۳۲ هزار تومان کاهش یافت.

منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا