قیمت لحظه ای تیرآهن | قیمت امروز تیرآهن در بازار

جدول قیمت تیرآهن امروز؛ قیمت انواع تیرآهن در سایزها و کارخانه های تولیدکننده مختلف را در اینجا به صورت روزانه مشاهده کنید.

تیرآهن، ستون فقرات ساختمان ها به شمار می آید.

یکی از اولین اقدامات خریدارهای تیرآهن، استعلام قیمت تیرآهن از مراجع معتبر است. قیمت تیرآهن یکی از پرنوسان‌ترین نرخ‌های بازار آهن به‌شمار می‌آید و از عوامل مختلفی تأثیر می‌پذیرد. به‌همین‌دلیل لازم است به‌صورت روزانه مورد بررسی قرار گیرد. خریداران باتجربه براساس بررسی‌هایی که درباره قیمت‌ها و نوسانات آن‌ها انجام می‌دهند، می‌توانند بهترین زمان برای خرید را پیدا کنند. در این صفحه اطلاعاتی درباره قیمت تیرآهن به دست می‌آورید و می‌توانید آخرین نرخ این محصول را بررسی کنید.

 

«تیرآهن‌ها مقاطع طویل فولادی به شکل I و H هستند و نقش اساسی در اسکلت‌بندی سازه‌ها ایفا می‌کنند. تنوع در ابعاد، شکل ظاهری و ضخامت، از جمله مشخصات بارز تیرآهن است. تیرآهن‌های IPB، INP و IPE از رایج‌ترین نمونه‌های این محصول به شمار می‌آیند. سایز تیرآهن معمولا بین ۱۲ تا ۳۰ میلی‌متر، ارتفاع بین ۱۲۰ تا ۳۰۰ سانتی‌متر، عرض بال ۶۴ تا ۱۵۰ سانتی‌متر، ضخامت جان بین ۴.۴ تا ۷۱ میلی‌متر و ضخامت بال بین ۶.۳ تا ۱۰.۷ میلی‌متر است. همچنین وزن هر شاخه ۱۲ متری تیرآهن تولیدکنندگان مختلف بین ۱۲۴ تا ۵۰۶ کیلوگرم است. قیمت تیرآهن به طور مستقیم به ابعاد، شکل، استاندارد و برند آن بستگی دارد. فرآیند تولید تیرآهن نیز شامل مراحل ذوب آهن، نورد گرم، برش و بازرسی نهایی است.»

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن از عوامل مختلفی تأثیر می‌پذیرد. برای تحلیل قیمت لازم است در جریان این عوامل قرار داشته باشید و آن‌ها را بررسی کنید. در ادامه به لیست عوامل موثر بر قیمت تیرآهن اشاره می‌کنیم:

  • نرخ ارز
  • نرخ تورم
  • میزان عرضه و تقاضا
  • میزان صادرات تیرآهن
  • شرایط سیاسی و اقتصادی مانند تحریم‌ها
  • قیمت جهانی آهن
  • هزینه‌های تولید و مواد اولیه
  • هزینه‌های جانبی مانند باربری
  • زمان خرید (در فصل‌هایی که ساخت‌وساز افزایش پیدا می‌کند، معمولا قیمت تیرآهن بالا می‌رود.)

خریداران حرفه‌ای همیشه اخبار را مورد بررسی قرار می‌دهند تا در جریان آنچه در بازار آهن و قیمت تیرآهن تأثیر می‌گذارد، باشند. در کنار آن قیمت‌ روز تیرآهن و نوسان‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت محصولات مورد نیازشان را مورد بررسی قرار می‌دهند تا بر نوسان‌های بازار تسلط داشته باشند.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت تیرآهن، کارخانه تولیدکننده آن است. کارخانه‌های مختلف استراتژی‌های مخصوص برای قیمت‌گذاری استفاده می‌کنند. به‌همین‌دلیل قیمت محصولات‌شان تاحدی باهم تفاوت دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها و مقایسه محصولات کارخانه‌های مختلف، می‌توانید به سایت آهن آنلاین مراجعه کنید. این سایت به‌روزترین لیست قیمت تیرآهن را در اختیار شما قرار می‌دهد. خریداران براساس کیفیت تیرآهن‌های کارخانه‌های مختلف و هزینه‌های جانبی سفارش مانند هزینه ارسال، برند مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند.

«آهن آلات، شامل مجموعه گسترده‌ای از محصولات فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، انواع ورق، انواع پروفیل آهن و… است که کاربردهای فراوانی در ساخت ساختمان‌ها و سازه‌های فلزی دارند. این محصولات براساس استانداردهای مختلفی نظیر ASTM، DIN، و EN تولید می‌شوند. قیمت آهن آلات تابع فاکتورهای متعددی از جمله نوع، ابعاد، ضخامت، کارخانه تولیدکننده، نرخ ارز، شرایط بازار و … است. این امر سبب نوسانات دائمی قیمت روز آهن تولیدکنندگان مختلف می‌شود؛ به گونه‌ای که شاهد تفاوت‌های قابل توجه در قیمت‌ها خواهیم بود.»

پیش‌ بینی نوسان ‌های قیمت تیرآهن

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران تیرآهن، پیش‌بینی نوسان‌های آینده محصولات مورد نیازشان است. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی از نوسان‌های قیمت تیرآهن و سایر مقاطع فولادی غیرقابل پیش‌بینی هستند. خریداران فقط پیش‌بینی‌هایی براساس احتمالات انجام می‌دهند تا برای خرید محصولات مورد نیازشان برنامه‌ریزی برنامه‌ریزی کنند. برای پیش‌بینی قیمت تیرآهن باید به نوسان‌ها و روند نمودار در روزها و هفته‌های گذشته و همچنین عوامل تأثیرگذار بر قیمت توجه داشت. با تحلیل تکنیکال نمودارها می‌توان تاحدودی قیمت‌های آینده را پیشبینی کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا