قیمت لحظه ای میلگرد | قیمت امروز میلگرد در بازار

در این صفحه می‌توانید قیمت روز میلگرد را در سایزها و از کارخانه‌های مختلف تولیدی مشاهده کنید؛ اطلاعات این صفحه به طور روزانه به‌روز می‌شود.

با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در جهان و تاثیر مستقیم آن در بازار و خرید و فروش، یکی از روش‌های مهم و فراگیر برای خرید مقاطع آهنی ، مشاهده قیمت آنلاین میلگرد  توسط متقاضیان در اینترنت است. مشتریان می‌توانند با دسترسی به سایت‌های فروش آنلاین میلگرد مانند آهن آنلاین به‌راحتی انواع میلگرد را با قیمت مناسب خریداری کنند.

 

 

«آهن آلات، شامل مجموعه گسترده‌ای از محصولات فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، انواع ورق، انواع پروفیل آهن و است که کاربردهای فراوانی در ساخت ساختمان‌ها و سازه‌های فلزی دارند. این محصولات براساس استانداردهای مختلفی نظیر ASTM، DIN و EN تولید می‌شوند. قیمت آهن آلات تابع فاکتورهای متعددی از جمله نوع، ابعاد، ضخامت، کارخانه تولیدکننده، نرخ ارز، شرایط بازار و  است. این امر سبب نوسانات دائمی قیمت روز آهن تولیدکنندگان مختلف می‌شود؛ به گونه‌ای که شاهد تفاوت‌های قابل توجه در قیمت‌ها خواهیم بود.»

انواع روش های استعلام قیمت میلگرد

از ابتدای فعالیت صنعت فولاد تاکنون روش‌های گوناگونی برای اطلاع ازقیمت آهن و قیمت میلگرد وجود داشته است اما با پیشرفت تکنولوژی بعضی از روش‌ها کم‌کاربردتر شده‌اند و به جای آنها روش‌های جدید استعلام قیمت ابداع شده است که شامل مراجعه به سایت‌های معتبر فروشندگان میلگرد، تماس با کارخانه میلگرد و استفاده از سایت‌های مرجع قیمت است که نسبت به روش‌های دیگر پرکاربردتر است. بهتر است تا فعالان این صنعت و متقاضیان آهنی و فولادی، قبل از خرید محصول، قیمت‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و سپس اقدام به معامله کنند.

 اثر عرضه و تقاضا بر قیمت روز میلگرد

شایان ذکر است که قیمت میلگرد، تحت تأثیر مؤلفه‌های مهمی قرار دارد که مهم‌ترین این عوامل شامل: معاملات بورس‌کالا، قیمت شمش و آهن اسفنجی عرضه شده در بورس، نرخ دلار، محدودیت‌ها و قوانین تعیین شده، عرضه و تقاضا، محدودیت مصرف برق است.

گفتنی است، یکی از عوامل مهم بر قیمت روز میلگرد، عرضه و تقاضا در بازار است. روند تغییرات عرضه و تقاضا امکان افزایش یا کاهش قیمت میلگرد را فراهم می‌کند به‌همین‌دلیل، پویایی و تعادل بازار بر قیمت‌ها بسیار موثر خواهد بود.

از سوی دیگر شرایط بازار جهانی نیز تأثیر مستقیمی بر قیمت میلگرد خواهد گذاشت. همچنین تغییرات در قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید میلگرد نیز قیمت این محصول را دستخوش تغییر قرار می‌دهد. اما نباید غافل از بحران‌های اقتصادی کشور شد، زیرا بحران‌های اقتصادی موجب ایجاد رکود شدید می‌شود و این رکود سبب کاهش تقاضا و در نهایت کاهش قیمت میلگرد شده و بازار این صنعت را دچار بحران خواهد کرد.

«میلگرد از طریق فرآیندهای ذوب وریخته‌گری در کوره‌هایی با دمای ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتی‌گراد تولید می‌شوند. قطر میلگرد معمولاً بین ۶ تا ۵۰ میلی‌متر و بسته به نوع کاربری، طول آن ۶ تا ۱۲ متر است. وزن میلگردهای شاخه ۱۲ تولیدکنندگان مختلف در سایزهای ۸ تا ۳۶ میلی‌متر معمولا بین ۵ تا ۹۶ کیلوگرم است. استانداردهای رایج برای میلگرد شامل ASTM A615/A615M و BS 4449/2005 هستند که خواص مکانیکی و شیمیایی آن را مشخص می‌کنند. قیمت میلگرد بسته به سایز، مشخصات فیزیکی (مانند قطر، طول و وزن)، استاندارد و بازارهای مختلف متفاوت است و تحت تأثیر عوامل اقتصادی و صنعتی متغیر است.»

اهمیت اطلاع‌رسانی به خریداران در مورد قیمت روز میلگرد

امروزه ، اطلاع از قیمت میلگرد در لحظه معاملات، با توجه به بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار، بسیار حیاتی است. زیرا در صورت عدم رصد صحیح قیمت‌ها ممکن است، متقاضی در زمان اشتباه، میلگرد و سایر محصولات آهنی را خریداری کند و همین امر موجب هدر رفت سرمایه شده و تاثیر زیادی در کند شدن روند پروژه‌ها گردد. به‌همین‌دلیل بهتر است قبل از هرگونه معامله، قیمت میلگرد روز را از منابع معتبر جویا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا