قیمت لحظه ای ورق سیاه | قیمت امروز ورق سیاه در بازار

لیست کاملی از قیمت انواع ورق آهن را در سایز و ضخامت های مختلف در این صفحه مشاهده کنید؛ قیمت ها هر روز بروزرسانی می شود.

ورق سیاه یا ورق آهنی یکی از پرکاربردترین مقاطع تخت فولادی در صنایع است که به‌عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع ورق به‌عنوان متریال تولید سایر ورق‌ها مانند ورق روغنی یا گالوانیزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نوعی محصول مادر محسوب می‌شود. ورق سیاه به روش نورد گرم تولید می‌شود و به همین دلیل کیفیت و مقاومت بالایی دارد. قیمت ورق سیاه با توجه به قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تمام‌شده تولید،‌ نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و میزان واردات و صادرات این محصول تعیین می‌شود. در این صفحه می‌توانید آخرین قیمت ورق سیاه برندهای مختلف را بررسی کنید و در جریان آخرین تغییرات قرار داشته باشید.

 

«ورق سیاه (Hot Rolled Sheet)، اغلب از فولاد کربن به روش نورد گرم در دمای بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد براساس استانداردهای ASTM A36 و EN 10025 تولید می‌شود، همچنین براساس کاربری به دو نوع صنعتی (ST52) و معمولی (ST37) تقسیم می‌شوند. ورق‌های آهنی به دو صورت شیت و رول در بازار به فروش می‌رسند. ورق‌های رول (کویل یا کلاف)، معمولا ضخامتی بین ۱.۵ تا ۱۵ میلی‌متر و عرض بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر دارند. ورق سیاه فابریک (شیت) در ضخامت‌های بیشتر از ۱۵ میل تولید می‌شوند. قیمت ورق سیاه به عوامل مختلفی مانند ضخامت، ابعاد، کیفیت، استاندارد، برند و نوسانات بازار فولاد بستگی دارد. به طور کلی، قیمت ورق سیاه با ضخامت بیشتر و کیفیت بالاتر از قیمت ورق‌های نازک‌تر بیشتر است.»

قیمت هر متر ورق سیاه

قیمت ورق سیاه در جدول‌های قیمت معتبر به ازای هر کیلوگرم اعلام می‌شود. بنابراین برای استعلام قیمت هر متر ورق سیاه باید وزن آن را محاسبه کنید و در قیمت واحد ضرب کنید. هرچقدر ضخامت و عرض ورق سیاه بیشتر باشد، وزن هر متر از آن بالاتر خواهد بود و قیمت بیشتری هم خواهد داشت. ساده‌ترین روش برای محاسبه قیمت هر متر ورق سیاه، استفاده از جدول وزن ورق است. هر متر از ورق‌ سیاه بین ۱۶ تا بیش از ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

ورق سیاه در بازار به‌صورت رول و شیت عرضه می‌شود. شیت‌ها بین ۲ تا ۶ متر طول دارند و رول‌ها نیز با طول‌های مختلف عرضه می‌شوند. برای محاسبه قیمت هر رول یا شیت لازم است که قیمت هر متر ورق سیاه را در طول آن ضرب کنید.

چرا قیمت ورق سیاه از ورق روغنی و گالوانیزه ارزان‌تر است؟

بعضی از کارخانه‌ها برای افزایش مقاومت ورق سیاه، پردازش‌هایی روی آن انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال گالوانیزاسیون یکی از فرایندهایی است که روی ورق‌های سیاه انجام می‌شود. در گالوانیزاسیون، ورق‌ها در فرایند نورد گرم یا نورد سرد به فلز روی آغشته می‌شوند و یک لایه اضافه به دست می‌آورند. این لایه روی (Zn) اضافه، مقاومت ورق در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی را تاحد زیادی افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که قیمت ورق گالوانیزه از ورق سیاه بیشتر است.

قیمت ورق سیاه در سایت آهن آنلاین مناسب‌تر از سایر ورق‌های سرد و پوشش‌دار است، اما به‌تنهایی نمی‌تواند برای کاربردهایی مثل ساخت بدنه ماشین‌آلات مورد استفاده قرار گیرد. این نوع مقطع تخت فولادی یک ماده اولیه محسوب می‌شود که در سازه‌های خام یا تولید ورق‌های روکش‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«آهن آلات، شامل مجموعه گسترده‌ای از محصولات فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، انواع ورق، انواع پروفیل آهن و… است که کاربردهای فراوانی در ساخت ساختمان‌ها و سازه‌های فلزی دارند. این محصولات براساس استانداردهای مختلفی نظیر ASTM، DIN، و EN تولید می‌شوند. قیمت آهن آلات تابع فاکتورهای متعددی از جمله نوع، ابعاد، ضخامت، کارخانه تولیدکننده، نرخ ارز، شرایط بازار و … است. این امر سبب نوسانات دائمی قیمت روز آهن تولیدکنندگان مختلف می‌شود؛ به گونه‌ای که شاهد تفاوت‌های قابل توجه در قیمت‌ها خواهیم بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا