مدیرعامل حاشیه ساز نفت می رود

خجسته مهر حتماً می‌رود حتی اگر فلان نماینده مجلس خبرگان با دفتر ریاست جمهوری تماس بگیرد، حتی اگر نهادهای غیرنفتی برای ابقایش تلاش کنند. او سه سال بر شرکت ملی نفت حاکم بود و بیشتر خروجی‌اش، حاشیه بود و پاک‌سازی. از یاد نمی‌بریم او در شرکت مهندسی و توسعه نفت چه کرد، در فلات قاره چه مصیبتی به بار آورد و در غرب کارون، چه تراژدی رقم زد.

به گزارش اقتصاد ایران، خجسته مهر می‌رود؛ نه اینکه کسی بخواهد او را برکنار کند؛ او به دست خودش برکنار می‌شود، به دست کارنامه‌ای که قابل دفاع نیست. در دولت رئیسی او سه بار در آستانه برکناری قرار گرفت اما هر بار به دلیلی، ماندنی شد؛ در هیچ دوره‌ای از حیات شرکت ملی نفت، این نهاد دولتی در حاشیه دست‌وپا نزد جز در ایامی که خجسته مهر، مدیرعاملش بود.

از ماجرای مهاجرت فرزندش به آمریکا تا حقوقی که از دو جا می‌گرفت و البته، گزارشی که به دست رئیس‌جمهور رسید و خشم معاون اول را در پی داشت؛ در اواخر دولت سیزدهم بود که محمد مخبر، حامی و همشهری او قیدش را زد و به اوجی گفت به‌هیچ‌عنوان خجسته مهر در جلساتی که معاون اول حضور دارد، حاضر نباشد.

حالا او در حال جمع‌کردن وسایل خود از طبقه ۱۵ است؛ میزش را دستمال می‌کشد تا مدیرعامل بعدی، رویش دست بگذارد. خجسته مهر روزهای بدی را به نفت تحمیل کرد. مدیرعاملی که تنها سابقه اجرایی‌اش، مدیریت شرکت حفاری تدبیر بود و برای وزارت نفت در دولت دوم رئیسی دورخیز کرده بود اما در محاسباتش، نقش خدا و بازی‌های روزگار را دست‌کم گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا