ملکه هایی که سربازی رفتند+تصاویر

این شاهزاده برای ما ایرانی ها به شدت متفاوت است و از بقیه منفور تر او همان کسی است که در حمله ایران به اسراییل با کمک نیروهای غربی پهپادهای ایرانی را مورد هدف قرار می داد.

مجید سلطانی/ اقتصاد ایران

بسیاری از ملکه هایی که امروز در جهان معروف هستند به خدمت سربازی رفتند چه ملکه الیزابت انگلیسی چه ملکه منفور اردنی. همه اینها در حالی خدمت کردند که در کشورشان قانون رسمی برای انجام دادن این کار توسط یک ملکه نبود و برای جذاب تر شدن خانواده سلطنتی تن به اینکار دادند.

ملکه الیزابت دوم

رابطه ملکه الیزابت دوم با نیروهای مسلح از زمانی آغاز شد که او به عنوان شاهزاده الیزابت در سال ۱۹۴۵ به خدمات سرزمینی کمکی (ATS) پیوست.این عبارت به معنای ساده خودمان یعنی کمک های ساده برای ارتش و نیروی زمینی که بتوان هرکاری را انجام داد.

او اولین عضو زن خانواده سلطنتی بود که به عنوان عضو فعال تمام‌وقت به ارتش پیوست.

شاهزاده الیزابت در یک دوره آموزش رانندگی و نگهداری خودرو شرکت کرد، در حقیقت که او رانندگی با وسایل نقلیه سنگین نظامی، نظریه مکانیک و خواندن نقشه را آموخت.”

او در طول آموزش خود هیچ برخورد ویژه‌ یا خاصی دریافت نکرد و با افرادی از تمامی طبقات اجتماعی معاشرت می‌کرد و خود را شبیه مردم می دانست.

پس از هفت ساعت کار روزانه در پادگان، شب‌ها به کاخ  بازمی‌گشت.در نهایت به رتبه فرمانده افتخاری جوان ارتقا یافت. اما از قضاجنگ جهانی دوم پیش از آنکه ملکه بتواند مهارت‌های خود را به‌طور عملی به کار گیرد، به پایان رسید.”

شاهزاده نروژ

شاهزاده اینگرید نروژ آموزش نظامی خود را از ماه ژانویه آغاز کرده و قرار است یک سال را در گردان مهندسین در بریگاد شمالی خدمت کند. سپس به اردوگاه شیلد در ایندره ترومس خواهد رفت.

بر اساس وب‌سایت نظامی نروژ، اعضای گردان مهندسین متخصصانی هستند که با تأسیسات دفاعی، پل‌ها و سایر ساخت‌وسازها و CBRN (شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای) کار می‌کنند.”

در سال ۲۰۲۱، این عضو خاندان سلطنتی از چندین پایگاه ارتش و نیروی هوایی نروژ بازدید کرد تا اطلاعات بیشتری درباره نیروهای مسلح کشور کسب کند. در حالی که در صندلی عقب یک جت جنگنده F-16 نشسته بود، به او اجازه داده شد تا کنترل هواپیما را در دست بگیرد و آن را بر فراز شمال نروژ هدایت کند.

شاهزاده نروژی هنگامی که به سلطنت برسد، فرمانده ارتش‌های نروژ خواهد شد.”

 

شاهزاده منفور اردنی

این شاهزاده برای ما ایرانی ها به شدت متفاوت است و از بقیه منفور تر او همان کسی است که در حمله ایران به اسراییل با کمک نیروهای غربی پهپادهای ایرانی را مورد هدف قرار می داد.

“شاهزاده سلما از اردن با تبدیل شدن به اولین خلبان زن کشورش در سال ۲۰۲۰ تاریخ‌ساز شد. در سال ۲۰۱۸، این شاهزاده در حالی که تنها ۱۸ سال داشت، از آکادمی سلطنتی نظامی سندهرست بریتانیا فارغ‌التحصیل شد.”

“شاهزاده ویلیام نیز در این مدرسه آموزش دید و در دسامبر ۲۰۰۶ به عنوان افسر ارتش بریتانیا منصوب شد. برادر کوچکتر او، شاهزاده هری، دوره ۴۴ هفته‌ای آموزش در سندهرست را در سال ۲۰۰۵ گذراند و در آوریل ۲۰۰۶ به عنوان افسر در هنگ سواره‌نظام بلوز و رویالز منصوب شد.

سال گذشته در دسامبر، سلما که ستوان یکم نیروی هوایی سلطنتی اردن است  کمک‌هایی را به بیمارستان میدانی اردن در شمال غزه منتقل کرد.که این تبلیغات رسانه ای او هرگز دیده نشد.

شاهزاده لئونور از اسپانیا 

“ولیعهد اسپانیا، شاهزاده لئونور ۱۸ ساله، طبق سنت باید سه سال خدمت نظامی را به پایان برساند.شاهزاده لئونور در حال پیروی از پدرش، شاه فیلیپه، در آکادمی نظامی عمومی زاراگوزا است.پدر او از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ در آنجا دانشجو بود.در ماه ژوئیه، شاهزاده به عنوان افسر تازه‌کار ارتش منصوب شد و مدالی را از پدرش دریافت کرد.پس از اینکه پدرش مدال را به یونیفرم او متصل کرد، هر دو به یکدیگر سلام نظامی دادند که این عکس به شدت دیده شد.

شاهزاده بلژیک

“بیشتر دانشجویان دانشگاه با حضور در کلاس‌های درسی به اندازه کافی به چالش کشیده می‌شوند اما شاهزاده الیزابت بلژیک، در حالی که همزمان با تحصیل در رشته تاریخ و سیاست در دانشگاه آکسفورد، آموزش نظامی خود را نیز در کشورش ادامه می دهد.

الیزابت آموزش خود را در آکادمی نظامی سلطنتی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد و اخیراً از آکسفورد فارغ‌التحصیل شده است. ترکیب تجربه‌های تحصیلی و نظامی به عنوان یک پایه اساسی برای زندگی آینده او به عنوان ملکه محسوب می‌شود.

شاهزاده مغرور دانمارکی 

“شاهزاده ماری دانمارک در مارس ۲۰۱۹ به عنوان کاپیتان گارد دانمارک منصوب شد. سال گذشته، ماری در مراسم رژه گارد خانگی در کپنهاگ لباس نظامی بر تن داشت. او با افتخار چهار مدال را برای مراسم به نمایش گذاشت، از جمله نشان فیل، که بالاترین رتبه در دانمارک است.” ماری در قدیم به خاطر ارتباط با یک هنرپیشه دانمارکی به شدت بر سر زبان ها افتاد اما همیشه نزدیکان او می گویند که غرور بیش از حد این شاهزاده از او چهره محبوبی نمی سازد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا