ممنوعیت دریافت پول نقد رانندگان اتوبوس از مسافران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: هیچ راننده اتوبوس شهری پایتخت (ملکی و بخش خصوصی) در صورت خرابی دستگاه کارتخوان، حق گرفتن وجه نقد از مسافران را ندارد.

به گزارش اقتصاد ایران، موضوع خرابی دستگاه‌های کارتخوان بلیت اتوبوس درون شهری در تهران هر چند وقت یکبار مطرح می‌شود که البته در این حالت دستگاه اورهال و تعمیر می‌شود ولی نصب و راه‌اندازی این نوع دستگاه‌ها در ایستگاه‌های تندرو و عادی اتوبوسرانی تا حدودی متفاوت است.

خرابی دستگاه‌های کارت‌خوان به دلیل استفاده مکرر مسافران از این دستگاه‌ها ممکن است امری عادی به نظر برسد اما گاهی سردرگمی شهروندان و مسافران را به همراه دارد که در این حالت باید تعیین تکلیف کرد که مسافران در مسیرهای مختلف در شرکت‌های اتوبوسرانی تهران چگونه باید هزینه سفر درون شهری خود را پرداخت کنند؟

از آنجا که بسیاری از مسافران در چنین شرایطی پرداخت وجه نقد را برای حل این مشکلات بهترین راهکار می‌دانند در صورتی که این موضوع پس از پیگیری‌های مکرر از سوی مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نه تنها پذیرفته نشد بلکه ممنوعیت گرفتن پول نقد از سوی رانندگان را اعلام کرد.

دستگاه کارتخوان سامانه‌های اتوبوس تندرو

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این باره گفت: حدود ۴۰۰ ایستگاه اتوبوس تندرو در پایتخت داریم که بیش از ۲۶۰ دستگاه کارتخوان در این ایستگاه‌ها نصب شده است.

مهدی علیزاده افزود: در کنار این دستگاه‌ها، عوامل و نیروی انسانی نیز برای هدایت بهتر مسافران در ایستگاه‌های اتوبوسرانی در تهران حضور دارند تا علاوه بر حفاظت از دستگاه، مسافران را برای استفاده از کارتخوان هدایت کنند با این وجود اکنون مشکلات زیادی در کارت بلیت اتوبوس وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر مشکلی برای دستگاه کارتخوان نصب شده در سامانه‌های اتوبوس تندرو پیش آید یا خللی ایجاد شود مامور آن ایستگاه با سامانه فناوری شهر تهران تماس برقرار خواهد کرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات مربوط به این حوزه برای رفاه حال شهروندان رفع شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا