موج بارش‌های پاییزی با ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از نفوذ دو سامانه بارشی جدید به کشور از روز چهارشنبه (۱۸ مهر)‌ خبر داد.

به گزارش اقتصاد ایران، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت جوی کشور و پیش بینی ورود سامانه بارشی جدید گفت: امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و شمال آذربایجان غربی، فردا (چهارشنبه، ۱۸ مهر) در مرکز و جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و از اواخر وقت در گیلان و مازندران و روز پنجشنبه (۱۹ مهر) در نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک و در استان‌های جنوبی تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

آغاز بارش در ارتفاعات البرز مرکزی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه افزود: با ورود سامانه بارشی جدید روز جمعه (۲۰ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و روز شنبه (۲۱ مهر) در اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: آسمان تهران امروز صاف، گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا