میانگین حقوق معلمان چقدر است؟

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متوسط حقوق معلمان ۱۷ میلیون تومان است. در حال حاضر آموزش با کیفیت فراهم نیست و دانش‌آموزان مناطق محروم و مدارس دولتی نمی‌توانند به دانشگاه‌های برتر راه یابند.

به گزارش اقتصادایران، صمد برزوییان امروز در میزگرد بررسی راهکارهای تقویت اقتصاد آموزش و پرورش اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه، ۳ میلیارد دلار برای مقاوم‌سازی مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی اختصاص یافت، اما تنها ۱.۴ درصد از آن محقق شده است.

وی افزود: سهم ۱۳.۱ درصدی بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت در سال ۱۴۰۱ به دلیل اعتبار رتبه‌بندی بود، اما امسال این سهم به ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: ۳۸ هزار میلیارد تومان کسری بودجه به حدی زیاد است که با لابی نمایندگان نمی‌توان آن را جبران کرد.

برزوییان ادامه داد: متوسط حقوق معلمان ۱۷ میلیون تومان است. در حال حاضر آموزش با کیفیت فراهم نیست و دانش‌آموزان مناطق محروم و مدارس دولتی نمی‌توانند به دانشگاه‌های برتر راه یابند.

وی گفت: هم‌اکنون دانشجویان دانشگاه شریف فارغ‌التحصیل می‌شوند و بیکار هستند؛ بنابراین چرا تصور می‌کنید فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها بیکار نخواهند ماند؟ باید برنامه درسی را تغییر دهید؛ چه مدت دیگر می‌خواهید ریاضی را در مدارس آموزش دهید؟

منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا