هشدار جدی سازمان هواشناسی مازندران به مردم

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، افزایش سطح آب رودخانه‌ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

به گزارش اقتصاد ایران، هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد، با اشاره به تداوم ناپایداری همرفتی، زمان فعالیت این سامانه را در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری و منطقه اثر آن را نیز ارتفاعات‌ این استان به ویژه ارتفاعات غربی و مرکزی اعلام و پیش بینی کرد، شرایط جوی مازندران طی این مدت با رگبار متناوب باران، وقوع رعد و برق پراکنده، وزش باد و در مناطق کوهستانی و احتمال بارش تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران؛ آبگرفتگی، وقوع سیلاب نقطه ای و محلی، پر آب شدن رودخانه ها، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه، و خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و ارتفاعات، از اسکان یافتن در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

هوای صاف تا نیمه ابری

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، در ارتفاعات نیمه غربی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از روز چهارشنبه تا روز شنبه نیز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در نیمه غربی این استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، به ویژه در ارتفاعات مرکزی و غربی استان با رگبار متناوب باران، رعد و برق و وزش باد گاهی به نسبت شدید همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد، آمل با ثبت دمای ۳۲.۵ و دلیر چالوس با ۱۹.۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید. که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۲ درجه افزایش یافت.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا