پروژه نسل بعدی تانک ابرامز+فیلم

ارتش آمریکا اعلام کرد برنامه بروز رسانی تانک آبرامز M1A2 SEPv4 را متوقف کرده است.

پروژه نسل بعدی تانک ابرامز (M1E3) از زبان مدیر تیم نسل بعدی خودروهای رزمی ارتش آمریکا

سرتیپ جفری نورمن در مورد برنامه ارتش آمریکا پیرامون نسل بعدی تانک ابرامز گفت که ارتش آمریکا قراردادی را در این ماه میلادی با شرکت جنرال داینامیکس منعقد کرده است تا طرحی های اولیه تانک جدید را ارائه کنند.

همچنین از نظر زمانی بندی، ارتش آمریکا بسیار علاقمند است تا برنامه M1E3 را تقریبا همزمان با برنامه خودرو رزمی پیاده نظام مکانیزه M30 وارد خدمت کند. اما همچنان عاملی مانند بودجه یک مانع بزرگ هستند.

احتمالا تا پاییز امسال ارتش آمریکا یک برنامه و جدول زمانی بندی دقیق تر برای برنامه M1E3 منتشر خواهد کرد.

تانک ابرامز M1E3 از نظر پیکربندی بسیار متفاوت از نسل فعلی تانک های آبرامز خواهد بود. ارتش آمریکا به دنبال فناوری های نوین مانند برجک بدون سرنشین یا بدون سرنشین اختیاری، بارگذار خودکار، پیشرانه های هیبریدی و دفاع فعال یکپارچه خواهد بود. وزن نسل جدید ابرامز زیر ۶۰ تن خواهد.

ارتش آمریکا اعلام کرد برنامه بروز رسانی تانک آبرامز M1A2 SEPv4 را متوقف کرده است.

در عوض ارتش آمریکا قرار است برنامه جدیدی با نام آبرامز ” M1E3 ” را به جریان بیندازد. این برنامه بر بهبود قابلیت های مورد نیاز برای درگیری و پیروزی در برابر تهدیدات میدان نبرد آینده تمرکز خواهد داشت.

با توجه به تجربیات جنگ اوکراین، اولویت ارتش آمریکا در برنامه آبرامز M1E3 توسعه سیستم دفاع فعال، کاهش وزن، افزایش بقاپذیری و کاهش بار لجستیکی خواهد بود.

براساس بیانیه ارتش آمریکا تانک آبرامز M1E3 شامل بهترین ویژگی های نسخه SEPv4 خواهد بود با این تفاوت که از معماری باز و ماژولار برای هماهنگ شدن آسان و سریع با زیرسیستم های نوین بهره میبرد. همچنین وزن کمتری و بقاپذیری بیشتری نسبت به نسخه SEPv4 خواهد داشت.

ارتش آمریکا فعلا جزییات بیشتری از برنامه آبرامز M1E3 اعلام نکرده است. با این حال بعد از گذراندن تست های نمونه اولیه و توسعه پیکربندی اصلی درصورت به خدمت گرفته شدن این نسخه توسط ارتش آمریکا نام اصلی آن “M1A3” خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا