پیش بینی بورس فردا ۷ مهر ماه ۱۴۰۳

هفته ابتدایی مهر ماه 1403 به پایان رسید . هر چند که بازار در روز چهارشنبه رخ مثبتی را به خود نداشت اما هفته خوبی را به پایان برد و اهالی بازار را به روزهای پیش رو امیدوار تر کرده است. بازدهی بازار در هفته گذشته 2.5 درصدی مثبت بوده است که در مقابل بازدهی منفی 4.5 درصدی نیمه نخست سال 1403 رقم خوبی را ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادایران، شاخص کل در پایان هفته گذشته روی عدد ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار واحدی قرار گرفت تا بازدهی بیش از ۲.۵ درصدی مثبت را برای هفته ابتدایی مهر ثبت کرده باشد. بعد از بازگشت مسعود پزشکیان از سفر نیویورک اوضاع بازارهای مالی به آینده بهتر شده و بازار سرمایه بار دیگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

شاخص هم وزن نیز اعداد بالاتر از ۷۰ هزار واحدی را برای خود ثبت کرده است تا بازدهی این شاخص از ابتدای شهریور ماه سال جاری نسبت به شاخص کل اعداد و ارقام بهتری را به خود گرفته باشد.

در روز چهارشنبه گروه بانکی بودند که بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند و با ارزش بیش از ۵۳۶ میلیارد تومانی در رتبه نخست ایستادند. پس از این گروه فلزات اساسی در جایگاه دوم برترین ارزش معاملاتی روز چهارشنبه قرار داشتند که رقم ۳۴۸ میلیارد تومانی را ثبت کرده‌اند. سومین گروه بازار سرمایه که توانست بیشترین ارزش معاملاتی روز چهارشنبه را به خود اختصاص دهد، خودرویی‌ها بودند. این گروه نیز در مجموع ۳۲۳میلیارد تومان ارزش معاملاتی را ثبت کردند.

شاخص در روز چهارشنبه رشدهای روزهای پیشین را نداشت برای همین اهالی بازار معتقدند این موضوع می‌تواند به دلیل انتشار گزارش فروش ماهانه شرکت‌ها برای شهریور باشد تا اهالی بازار وضعیت تولید فروش شرکت‌ها را مورد بررسی قرار داده و در خریدهای پیش رو احتیاط بیشتری را به خرج به دهند.

شاخص هم وزن از آخرین هفته مرداد ماه تا کنون بیش از ۱۱ درصد بازدهی مثبت را ثبت کرده است تا نشان دهد اهالی بازار سرمایه به نمادهای کوچکتر بیشتر است. اما سفر پزشکیان به نیویورک دستاوردهایی را نیز به همراه داشته است. در این رابطه گروسی عنوان کرده که پس از گفت‌ و گو با مقامات ایرانی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، تمایل بیشتری در آن‌ها برای تعامل با آژانس در راستای مذاکراتی هدفمندتر احساس می شود. پیشرفتی واقعی در احیای مذاکرات فنی با ایران وجود دارد. گروسی عنوان داشته است که در اکتبر ( مهر) برای دیدار با پزشکیان سفری به تهران انجام خواهد داد.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز از گشایش های سیاسی در آینده خبر داده است. به نوشته دنیای اقتصاد گشـــایــش‌هــای سیاسی و اقتصادی یکی از این محرک‌هاست که به کنترل تورم منجر شده و راه را برای تعدیل مثبت P/E بازار باز‌ خواهد کرد و هفته دوم مهر برای بازار سرمایه بسیار مهم خواهد بود .

باید این موضوع را نیز در نظر داشت که نرخ فروش شرکت‌ها نیز یکی از محرک‌های قوی برای رونق بازار سهام است. با توجه به شرایط موجود به‌نظر می‌رسد حذف موانع برای عبور از شاخص ۲.۲ میلیون واحد و تثبیت بالای این محدوده ضروری است.

علاوه ‌بر آن، میزان کدهای فعال نیز در روزهای گذشته افزایش یافته است. این موضوع حاکی از افزایش تدریجی ورود پول به بازار سرمایه است.امری که در نهایت بر رشد شاخص بورس اثرگذار خواهد بود.

بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران :

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه به عدد ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار واحدی رسیده است و بازدهی ۲.۵ درصدی مثبتی را ثبت کرده است هر چند که شاخص هم وزن اوضاع بهتری را برای خود داشته است این شاخص از هفته پایانی مرداد ماه تا کنون بیش از ۱۱ درصد بازدهی مثبت ثبت کرده است. اهالی بازار سرمایه عقب نشینی شاخص در روز چهارشنبه را یک نوسان تلقی می کنند و بیشتر به واسطه گزارش‌های منتشر شده ناشران در سامانه کدال برای شهریور ماه اعلام می کنند تا در نهایت روی خرید های خود در هفته دوم مهر ماه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

در حال حاضر عوامل تکنیکال ( سیگنالی ) برای برگشت شاخص به اعداد پایین‌تر دیده نمی شود و اهالی بازار بیشتر به این موضوع توجه دارند که شاخص به اندازه کافی افت را ثبت کرده است.

کل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا