پیش بینی بورس هفته پیش رو

این روزها توجه فعالان اقتصادی به کمپین‌های انتخباتی است. کاندیداها وعده‌های گوناگونی برای مردم و فعالان اقتصادی داشته‌اند، از ارسال گوشت به در منزل تا برداشتن فیلترینگ اینترنت. اما در این میان، حضور دو چهره دانشگاهی به عنوان مشاور اقتصادی در کنار مسعود پزشکیان در برنامه تلویزیونی با محوریت مسائل اقتصادی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد ایران، در هفته اخیر بازار بورس اوراق بهادار تهران در مجموع روند ریزشی داشت. در روز شنبه شاخص کل بورس تهران ۱۸ هزار و ۵۴۵ واحد افت کرد اما ۵۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص ۲ هزار و ۹۲۵ واحد ریزش کرد و ۴۰۶ میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روز دوشنبه شاخص ۱۶ هزار و ۱۹۴ واحد رشد کرد اما خروج سرمایه ادامه داشت و ۸۱ میلیارد تومان خارج شد. سه‌شنبه نیز شاخص ۲ هزار و ۹۳۰ واحد بالا آمد و ۳۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

روز چهار‌شنبه شاخص ۵ هزار و ۸۰۴ واحد پایین آمد و برای هشتمین روز متوالی شاهد خروج سرمایه از بازار بودیم که رقم آن ۴۱۱ میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر همانند هفته‌های پیش دامنه نوسان قیمت سهام منفی و مثبت ۲ درصد بود، بنابراین شاهد تداوم صف‌های سنگین در بازار بودیم و ارزش معاملات نیز ارقام بسیار پایینی را ثبت کرد. ارزش معاملات خرد سهام روز شنبه به ۲ هزار و ۱۰ میلیارد تومان ریزش کرد، دو روز بعدی را هم در سطح ۲ همت قرار داشت. روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد به ۳ هزار و ۵۲ میلیارد تومان رسید اما روز چهارشنبه با افت ۱۵ درصدی به ۲ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان ریزش کرد.

به نظر می‌رسد سازمان بورس اعمال محدودیت ۲ درصدی دامنه نوسان را تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهد. این روزها توجه فعالان اقتصادی به کمپین‌های انتخباتی است. کاندیداها وعده‌های گوناگونی برای مردم و فعالان اقتصادی داشته‌اند، از ارسال گوشت به در منزل تا برداشتن فیلترینگ اینترنت. اما در این میان، حضور دو چهره دانشگاهی به عنوان مشاور اقتصادی در کنار مسعود پزشکیان در برنامه تلویزیونی با محوریت مسائل اقتصادی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت. دکتر حسین عبده تبریزی و دکتر احمد میدری در این برنامه پزشکیان را همراهی کردند. باید دید که آیا کمپین اصلاحطلبان توان جلب نظر شهروندان و فعالان اقتصادی را دارد یا نه، اما در اولین گام واکنش‌های مثبتی دریافت کرده است.

سرمایه گذاران، سهامداران و فعالان بازار سرمایه تحولات انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می‌کنند و در انتظار رونمایی از نهمین رییس جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا