چرا مازراتی با کلاس ترین خودروی جهان است+فیلم

استایل مازراتی واقعاً متمایز است، با منحنی‌های کامل‌تر و برازنده‌تر از آنچه در فراری‌های تیزتر و متمرکزتر می‌بینید. یک حس کلاسیک در طراحی خطوط آنها وجود دارد. نگاهی اجمالی به دوران گذشته با ظاهری شیک تر و امروزی تر.

مجید سلطانی/اقتصاد ایران

 

نمی توان انکار کرد که نام فراری زمانی که صحبت از کلاس های اصلی موتوراسپرت های می شود، به قدرن و نام خود افتخار می کند،یک طرح  شگفت انگیز برای آیرودینامیک و چشم نواز اما این وسط یکی بازار این خودرو را خراب کرده است. مازراتی به کار خود ادامه می دهد، بی سروصدا و محبوب تر از همه امروز قرار است به این نکته بپردازیم که چرا مازراتی خودرویی با کلاس و محبوب است و فراری این قابلیت را ندارد.

فراری همیشه سعی می کند خود را به عنوان سازنده سریع ترین، عجیب ترین، بهترین رانندگی، مطلوب ترین و میراث دارترین خودروهای جهان معرفی کند. و برای حفظ این تصویر بسیار تلاش می کند. کوبیدن بی امان طبل این تبلیغات می تواند شما را دیوانه کند،همه و همه در رسانه های اجتماعی دیده می شود و افراط زیادی در این نوع روابط عمومی وجود دارد.

اما وقتی صحبت از مازراتی به میان می‌آید، آخرین باری که این حجم از تبلیغ دیدید را شاید سال ها قبل به یادآورید.   آنها می‌دانند ماشین‌هایشان چیست و خوشحالند که به مشتریان اجازه می‌دهند تصمیم‌شان را منطقی بگیرند، که به خودی خود جالب است.

مازراتی آرام تر و متین تر است

خودروهای مازراتی معمولاً با تأکید بیشتر بر قابلیت استفاده روزانه بدون رها کردن چیزهای عجیب و غریب، آرام تر هستند. نکته اینجاست که در حالی که بیشتر فراری‌ها دائماً از شما می‌خواهند که از عملکرد فوق‌العاده‌شان استفاده کنید، یک مازراتی به ندرت شما را به همان شیوه تشویق می‌کند و اگر زیاد رانندگی کنید،و در نتیجه استرس کمتری به راننده می‌دهد.

صدایی مطلوب تر

V8های مازراتی که مسلماً برای رقابت با فراری ساخته شده‌اند، صدایی فوق‌العاده دارند.  نسخه ۴.۷ لیتری احتمالاً بهترین موتور ۲۵ سال گذشته است. با هارمونی های زیبا و گوش نواز خود را به آسمان ها می برد، غرش های هولناک و زوزه هایی مهیب دل راننده را قرص می کند که این خودرو بسیار توانمند است.

روح و صدایی باورنکردنی در آن صدا، آن را از نظر شخصیتی جلوتر از هر چیز دیگری قرار می دهد. موتورهای V8 میل لنگ تخت فراری به طرز فوق‌العاده‌ای تند به نظر می‌رسند، اما مازراتی ۴.۷ با موتور توربو بازتاب و انتقام از  تمام تلخی‌هایی است که تا به حال شما را عاشق یک فیلم، یک قطعه موسیقی یا یک کتاب کرده است.

مازراتی ها شیک تر هستند

 

البته فراری با طراحی هایی که برای آیرودینامیک عملکردی و زیبایی تهاجمی طراحی شده است طرفداران خودش را دارد اما مازراتی های شیک ایتالیایی اصالت خاصی دارند. سخاوتمندانه تر  از چیزی که باعث می شود پلیس ایتالیا در یونیفرم های خود بسیار زیبا به نظر برسد و سواحل دریاچه کومو را به مکانی بی نظیر برای دیده شدن شیک پوشان تبدیل می کند.

استایل مازراتی واقعاً متمایز است، با منحنی‌های کامل‌تر و برازنده‌تر از آنچه در فراری‌های تیزتر و متمرکزتر می‌بینید. یک حس کلاسیک در طراحی خطوط آنها وجود دارد. نگاهی اجمالی به دوران گذشته با ظاهری شیک تر و امروزی تر.

مازراتی شبیه کسی نیست

اخلاق فراری این است که بهترین، سریع‌ترین و مطلوب‌ترین باشد، اما وقتی صحبت از کانورتیبل‌ها به میان می‌آید، نمی‌توانید هر سه کادر را علامت بزنید، زیرا به دلیل مضرات ذاتی بریدن سقف به وجود می‌آید. ۴۸۸ اسپایدر از نظر عملکرد نزدیک به GTB است و تنها ۰.۳ ثانیه در طول یک چهارم مایل از دست می دهد، اما هنوز به سرعت GTB نیست.

مازراتی با رویکرد آرام‌تر خود، در صورت تمایل می‌تواند در تمام طول سال کانورتیبل‌هایی با صدای فوق‌العاده و ظاهر خیره‌کننده تولید کند. واقعاً مهم نیست که آنها یک ثانیه کامل کندتر از برادران سرسخت خود به سرعت ۶۲ مایل در ساعت می‌رسند. یک مازراتی فقط باید ظاهر و صدای فوق العاده ای داشته باشد، به این معنی که کانورتیبل ها مناسب هستند.

جمع بندی

اگر ثروتمند باشید، مردم احتمالاً از شما انتظار دارند که یک فراری بگیرید. انتخاب های واضح دیگری نیز وجود دارد، اما مازراتی در میان آنها نیست. این یک انتخاب محتاطانه تر است، یک انتخاب با کلاس تر، انتخابی که می گوید نمی خواهید با انتظارات مطابقت داشته باشید و به همکاران تجاری خود بگویید که فراری شما چقدر سریع است. در نهایت مازراتی به سادگی متفاوت است و این خیلی خوب است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا