چطور زودتر از موعد بازنشسته شویم ؟ + جزئیات

محمدی گفت: نباید هیچ کارگاهی در گروه الف یعنی در گروه کارگاه‌هایی که شرایط سخت و زیان‌آوری آن‌ها برای نیروی کار با تمهیدات فنی قابل ایمن‌سازی و برطرف شدن ویژگی‌های سخت و زیان‌آور هستند، داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد ایران ؛ حمد محمدی (معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی) در نشست تخصصی و آموزشی مشترک اداره‌کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران که با حضور قضات حوزه تخصصی کار و تأمین‌اجتماعی دیوان عدالت اداری و مدیران ارشد حوزه‌های بیمه‌ای و حقوقی سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب، افزود: بیش از ۷۰ درصد از جمعیت کشور تحت‌پوشش صندوق‌های بیمه‌ای هستند و بیشترین جمعیت بیمه‌شده، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی است. سازمان تأمین‌اجتماعی به تنهایی بیش از ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت شاغل کشور را تحت‌پوشش دارد.

این مقام سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: هدف اصلی قانون مشاغل سخت و زیان‌آور ایمن‌سازی محیط کار بوده که مورد غفلت قرار گرفته است. امروز بعد از گذشت ۲۰ سال از آغاز اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، نباید هیچ کارگاهی در گروه الف یعنی در گروه کارگاه‌هایی که شرایط سخت و زیان‌آوری آن‌ها برای نیروی کار با تمهیدات فنی قابل ایمن‌سازی و برطرف شدن ویژگی‌های سخت و زیان‌آور هستند، داشته باشیم و قاعدتاً باید فقط کارگاه‌هایی که مشاغل آن‌ها ماهیتاً سخت و زیان‌آور است، بتوانند از مزایای این قانون استفاده کنند.معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده است ضریب پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی نزولی شود، بازنشستگی‌های پیش از موعد بر اساس قوانین مختلف است به‌نحوی‌که سهم بازنشستگی‌های پیش از موعد به کل بازنشستگان در سازمان تأمین‌اجتماعی به ۵۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور بنا بود در یک دوره دوساله اجرا شود و در سال ۱۳۸۰ قرار بود از تاریخ اجرای قانون، طی دو سال ایمن‌سازی کارگاه‌ها انجام شود، اما پس از ۲۰ سال، ایمن‌سازی کارگاه‌ها به صورت مناسبی انجام نشده است و این قانون منجر به برطرف شدن مشکلات کارگاه‌ها و ایمن‌سازی محیط کار نشده و تنها منجر به بازنشستگی زودهنگام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا