کلیپی از حمله به ادوات زرهی اسرائیل

رسانه‌های حزب‌الله، کلیپی از حمله به ادوات زرهی مستقر در سایت رویسات العلم منتشر کرده‌اند

در ابتدای کلیپ، تصاویری را مشاهده می‌کنیم که توسط پهپاد/کوادکوپترهای شناسایی از سایت رویسات العلم ثبت‌ شده‌است. نیرو‌های حزب‌الله با استفاده از این اطلاعات، موقعیت استقرار ادوات زرهی ارتش اسرائیل(که شامل دو عراده مرکاوا mk.4M و دو عراده نمر مجهز به سامانه دفاع فعالی تروفی در حالت پارک‌شده می‌باشند)را شناسایی و با استفاده از دو موشک ضدتانک الماس به این‌ عراده‌ها حمله می‌کنند.

در زمان(۰۰:۲۵)، نیروی حزب‌الله اولین موشک‌ ضدتانک الماس را به سمت اهداف موردنظر شلیک می‌کند. باتوجه به‌این بخش از کلیپ، هدایت موشک‌های الماس شلیک‌شده در این حمله از نوع سیمی فرمان به‌خط(MCLOS) می‌باشد. یکی از دلایل انتخاب هدایت سیمی در حملات برعلیه سایت‌های نظامی و نظارتی اسرائیل، عبور از موانعی که احتمال دارد برسر راه فرامین رادیویی قرار گیرد، می‌باشد.

در زمان(۰۰:۳۰)، ادامه کلیپ را از زاویه دید کاونده atgm الماس مشاهده می‌کنیم. اپراتور این موشک را به‌سمت یک عراده مرکاوا mk.4M در حالت پارک‌شده نشانه‌گیری کرده و موشک‌ ضدتانک به عقب برجک این تانک برخورد می‌کند. همچنین پیکارجوی دیگر صحنه فعال‌شدن شکافنده atgm موردنظر را توسط دوربین مجهز به تصویرساز حرارتی ثبت می‌نماید.

سپس نیروهای حزب‌الله دومین موشک‌ ضدتانک الماس را به‌سمت این موقعیت برای حداکثر ضربه رساندن به زرهی ارتش اسرائیل، شلیک می‌کنند. در بازه زمانی (۰۰:۵۵-۰۰:۵۷) از دید کاونده دومین atgm شلیک‌شده، تانک مرکاوا mk.4Mیی که در اوایل توسط موشک ‌ضدتانک الماس مورد حمله قرار گرفته بود را مشاهده می‌کنیم. باتوجه به صحنه‌های ثبت‌شده و عدم وجود دود و حرارت از دریچه‌های خروجی برجک و محل اصابت، پس از برخورد موشک الماس، آسیبی به مهمات ذخیره‌شده در مخازن برجک و شاسی وارد نشده است.

در ادامه، اپراتور موشک‌ ضدتانک را به‌سمت نفربر زرهی سنگین Namer مجهز به سامانه تروفی درحالت پارک‌شده نشانه‌گیری کرده و atgm به بخش فوقانی شاسی برخورد می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا